Escrita por Fats Domino, foi lançada em junho de 1953 em um compacto
que tinha The girl I love como Lado B.
A letra:
Oh oh oh oh oh oh oh oh oh oh oh oh
Please don't leave me, baby,
please don't go
Please don't leave me baby, please don't go
Well,
if you go 'way and leave me, dear you're gonna hurt me so
Yes I
love you baby, gonna tell all the world I do
Yes I love you baby,
gonna tell all the world I do
Well, if you go 'way and leave me,
don't know what I'm gonna do
Oh oh oh oh oh oh oh oh oh oh oh oh
Escrita por Ahmet Ertegun, foi gravada em 17 de maio de 1953 e
lançada em 19 de junho de 1953.
Foi regravada pelos Animals, Dr. John, Professor Longhair, entre
outros artistas.
A letra:
Ah, you can talk about the pit, barbecue The band was jumpin', the
people too Ah, mess around They doin' the mess around They
doin' the mess around, Everybody doin' the mess around
Ah,
everybody was juiced, you can, bet your soul They did the
boogie-woogie, with a steady roll * They mess around They doin'
the mess around They doin' the mess around, Everybody doin' the
mess around
Now, ah,
when I say stop don't you move a peg When I say go, just ah, shake
your leg And do the mess around I declare, do the mess
around Yeah do the mess around, Everybody's doin' the mess
around
Now let me
have it there boy
Now you
got it boy
Now this
band's goin' to play from, 9 to 1 Everybody here's gonna have some
fun Doin' the mess around Ah, doin' the mess around They
doin' the mess around, Everybody doin' the mess around
Now you
see that girl, with that, diamond ring She knows how to, shake
that thing Mess around I declare, she can mess around Ah,
mess around, Everybody do the mess around
Escrita por Johnny Richards e Carolyn Leigh, foi gravada inicialmente
por Frak Sinatra e lançada em 1953, vendendo um milhão de cópias e
chegando ao número 2 dos charts pop americanos. Foi um hit tão
grande que um filme que Sinatra estava gravando com Doris Day mudou o
nome para Young at heart.
Foi regravada por Willie Nelson, Connie Francis, Perry Como, Gloria
Stefan, Tony Bennett, Bobby Vinton, Tom Waits, Bing Crosby, Barry
Manilow, Bob Dylan, Michael Bublé, Dick Van Dyke, entre outros
artistas.
A letra:
Fairy tales can come true It can happen to you If you're young
at heart
For it's hard you will
find To be narrow of mind If you're young at heart
You can go to
extremes With impossible schemes You can laugh when your
dreams Fall apart at the seams
And life gets more
exciting with each passing day And love is either in your
heart Or on it's way
Don't you know that
it's worth Every treasure on earth To be young at heart
For as rich as you
are It's much better by far To be young at heart
And if you should
survive to 105 Look at all you'll derive Out of being alive
And here is the best
part You've had a head start If you are among the very Young
at heart
And if you should
survive to 105 Think of all you'll derive Out of being alive
And here is the best
part You've had a head start If you are among the very Young
at heart...
Escrita por Hank Williams, foi gravada em 23 de setembro de 1952 e
lançada em janeiro de 1953 em um compacto que tinha Kaw liga como
Lado B. é considerada um dos maiores clássicos da história da
country music.
Ela escreveu-a enquanto dirigia com sua noiva de Nashville, Tennessee
para Shreveport, Louisiana. Ele falava da sua primeira esposa Audrey
Sheppard. Billie Jean Jones, sua então noiva, anotou a letra que ele
ditou. Ele gravou-a na sua última sessão de gravação em
Nashville. Ele morreria pouco depois em uma viagem indo pra Canton,
Ohio, pra um show de ano novo. O motorista o encontrou morto no banco
traseiro do seu carro em Oak Hill, West Vriginia.
Chegou ao número 1 dos charts de country e ficou no topo pot 6
semanas, e vendeu mais de um milhão de cópias. É o numero 213 das
500 maiores canções de todos os tempos da revista Rolling Stone.
Tommy Jackson tocou rabeca, Don Helms tocou guitarra com cordas de
aço, Chet Atking tocou guitarra solo, Jack Shook tocou guitarra
ritmica e Floyd Chance tocou baixo.
Foi regravada por Ray Charles, Patsy Cline, Fats Domino, Elvis
Presley, entre outros artistas.
A letra:
Your cheatin' heart Will make you weep You'll cry and cry And
try to sleep
But sleep won't
come The whole night through Your cheatin' heart Will tell
on you
When tears come
down Like falling rain You'll toss around And call my name
You'll walk the
floor The way I do Your cheatin' heart Will tell on you
Your cheatin'
heart Will pine some day And crave the love You threw away
The time will come When
you'll be blue Your cheatin' heart Will tell on you
When tears come
down Like falling rain You'll toss around And call my name
You'll walk the
floor The way I do Your cheatin' heart Will tell on you
Escrita por Jimmy Van Heusen e Sammy Gallop, foi gravada
originalmente por Nat King Cole e lançada pela Capitol Records. A
canção abriu o disco de Nat chamado Top Pops, de 1952.
Foi regravada por Tony Bennett, Cliff Richard, Frank Sinatra, The
Platters, Bette Midler, Natalie Cole, Charles Aznavour, entre outros
artistas.
A letra:
I used to walk with you Along the avenue Our hearts were
carefree and gay How could I know I'd lose you Somewhere along
the way?
The friends we used to
know Would always smile "Hello" No love like our love
they'd say Then love slipped through our fingers Somewhere
along the way
I should forget But
with the loneliness of night I start remembering everything You're
gone and yet There's still a feeling deep inside That you will
always be part of me
So now I look for
you Along the avenue And as I wander I pray That some day
soon I'll find you Somewhere along the way
I should forget But
with the loneliness of night I start remembering everything You're
gone and yet There's still a feeling deep inside That you will
always be part of me
So now I look for
you Along the avenue And as I wander I pray That some day
soon I'll find you Somewhere along the way Somewhere along the
way
Escrita por Victor Young e Edward Heyman, foi lançada no filme One
minute to zero. Foi cantada por Jeri Southern e lançada em abril de
1952. Se transformou em clássico, com vários artistas regravando-a,
mas o primeiro hit foi com Doris Day, lançada em julho de 1952 e
nossa escolha aqui na nossa lista.
Doris Day gravou-a em 5 de junho de 1952 e foi lançada pela Columbia
Records, em um compacto que tinha Take me in your arms como Lado B.
Chegou ao número 20 nos charts pop americanos.
Foi regravada por Nat King Cole, Natalie Cole, Johnny Mathis, Etta
Jones, The Carpenters, Linda Ronstadt, Kenny Rogers, Barry Manilow,
Michael Bublé, Rick Astley, Chet Baker, Tony Bennett, Cilla Black,
Andrea Bocelli, Susan Boyle, Perry Como, Sam Cooke, Miles Davis,
Celine Dion, Echo and The Bunnymen, Stan Getz, Brian Hyland, Julio
Iglesias, Tom Jones, Maysa, Peter and Gordon, The Platters, Rod
Stewart, Bobby Vinton, entre outras dezenas de artistas.
A letra:
When I fall in love it
will be forever Or I'll never fall in love In a restless world
like this is Love is ended before it's began And too many
moonlight kisses Seem to cool in the warmth of the sun
When I give my heart it
will be completely Or I'll never, give my heart And the moment
I can feel that you feel that way too Is when I fall in love with
you
And the moment I can
feel that you feel that way too Is when I fall in love with you
Escrita por John Lennon mas creditada à dupla Lennon/McCartney, foi
gravada em 25 a 30 de julho de 1969 e lançada em 26 de setembro de
1969 no disco Abbey Road.
John compôs essa canção enquanto ainda estava na Índia, em 1968.
Lennon disse que achava essa canção uma droga. John disse que
compôs essa música se lembrando de um evento, em que um sujeito o
levou a um apartamento com duas mulheres e uma delas queria conhecer
John. Ela estava vestida em plástico. John logo pensou em sexo
pervertido com sacos de plástico. Ele cantou em um forte sotaque de
liverpool. O estilo de violão foi o mesmo de Pinball Wizard.
John Lennon cantou, tocou violão de 12 cordas e bateu palmas. Paul
fez backing vocal, tocou baixo, piano acústico e piano elétrico.
George Harrison tocou guitarra solo e fez backing vocals. Ringo tocou
bateria, pandeiro, maracas e sino.
Foi regravada por Booker T, and The Mgs, entre outros artistas.
A letra:
Well, you should see Polythene Pam She's so good-looking but she
looks like a man Well, you should see her in drag dressed in her
polythene bag Yes, you should see Polythene Pam Yeah, yeah,
yeah
Get a dose of her in
jackboots and kilt She's killer-diller when she's dressed to the
hilt She's the kind of a girl that makes the "News of the
World" Yes, you could say she was attractively built Yeah,
yeah, yeah
Escrita por Speedy Keen, foi lançada em maio de 1969, em um compacto
que tinha Wilhelmina como Lado B. Foi número 1 no Reino Unido por 3
semanas.
Pete Townshend foi quem deu corda pra criação da banda. O negócio
era tocar as músicas compostas pelo baterista e cantor Speedy Keen.
Townshend chamou seu amigo e pianista Andy Thunderclap Newman e um
garoto de 15 anos que tocava guitarra chamado Jimmy McCulloch, que
depois iria tocar com Paul McCartney nos Wings de 1974 a 1977 e que
morreria de overdose de cocaina em 1979, aos 26 anos. Keen cantava e
tocava bateria.
Townshend produziu o compacto, fez arranjos e tocou baixo. Além do
Reino Unido, foi número 13 na Alemanha, número 9 na Holanda e
número 37 nos Estados Unidos.
Foi regravada pelo Eurythmics, Tom Petty and The Heartbreakers, entre
outros artistas.
A letra:
Call out the instigators Because there's something in the
air We've got to get together sooner or later Because the
revolution's here, and you know it's right And you know that it's
right
We have got to get it
together We have got to get it together now
Lock up the streets and
houses Because there's something in the air We've got to get
together sooner or later Because the revolution's here, and you
know it's right And you know that it's right
We have got to get it
together We have got to get it together now
Hand out the arms and
ammo We're going to blast our way through here We've got to get
together sooner or later Because the revolution's here, and you
know it's right And you know that it's right
We have got to get it
together We have got to get it together now
Escrita por Ian Anderson, foi gravada em 22 de abril de 1969 e fez
parte do segundo album do Jethro Tull chamado Stand Up e lançado em
25 de julho de 1969.
A letra:
Bright city woman Walking down Leicester Square everyday. Gonna
get a piece of my mind. You think you're not a piece of my
kind. Ev'rywhere the people looking. Why don't you get up and
sing?
Bright city woman Where
did you learn all the things you say? You listen to the newsmen on
TV. You may fool yourself but you don't fool me. I'll see you
in another place, another time. You may be someone's, but you
won't be mine.
Foi gravada entre 1 e 5 de agosto de 1969 nos estudios
da EMI em Londres e lançada no disco Abbey Road em 26 de setembro
de 1969.
Foi cantada por John, Paul e George, três vezes cada,
pra ficar com 9 vozes somadas.
A introdução feita num harpsichord foi tocada por
George Martin.
Foi escrita baseada na Moonlight Sonata de Beethoven,
com os acordes tocados de trás pra frente.
John tocou guitarra e fez as três vozes com tom médio.
Paul tocou baixo e fez as três vozes em tom alto. George Harrison
tocou sintetizador Moog e fez as três vozes em tom baixo. George
Martin tocou um harpsichord elétrico Baldwin.
A letra:
Because
the world is round it turns me on Because the world is round, ah
Because
the wind is high it blows my mind Because the wind is high, ah
Love is
old, love is new Love is all, love is you
Because
the sky is blue, it makes me cry Because the sky is blue, ah
Escrita por Greg Allman, foi gravada em 7 de agosto de 1969 e lançada
em 4 de novembro de 1969, no disco The Allman Brothers Band, o disco
de estréia da banda. É uma das 500 canções que deram forma ao
rock and roll, do Rock and Roll of Fame. Greg Allman tinha apenas 21
anos quando gravou essa canção.
Foi regravada por Frank Zappa, entre outros artistas.
A letra:
I've been run down and I've been lied to. And I don't know why, I
let that mean woman make me a fool. She took all my money, wrecks
my new car. Now she's with one of my good time buddies, They're
drinkin in some cross-town bar.
Sometimes I feel,
sometimes I feel, Like I been tied to the whippin' post. Tied
to the whippin' post, tied to the whippin' post. Good Lord, I feel
like I'm dyin'.
My friends tell me,
that I've been such a fool. But I had to stand by and take it
baby, all for lovin' you. Drown myself in sorrow as I look at what
you've done. But nothing seemed to change, the bad times stayed
the same, And I can't run.
Sometimes I feel,
sometimes I feel, Like I been tied to the whippin' post. Tied
to the whippin' post, tied to the whippin' post. Good Lord, I feel
like I'm dyin'.
Sometimes I feel,
sometimes I feel, Like I been tied to the whippin' post. Tied
to the whippin' post, tied to the whippin' post. Good Lord, I feel
like I'm dyin'.
Escrita
por Berry Gordon, Freddie Perren, Alphonso Mizell
e Deke Richards, foi gravada em julho de 1969 e lançada em 7 de
outubro de 1969, em um compacto que tinha Who's loving you como Lado
B. Foi o primeiro hit nacional do Jackson 5 e se transformou no
primeiro número 1 do grupo nos Estados Unidos.
É
a canção de número 121 das 500 maiores canções de todos os
tempos da revista Rolling Stone. Fala sobre um amor que acha que
exagerou quando acabou a relacao e quer seu amor de volta. É cantada
por um adolescente chamado Michael Jackson. Foi gravada em Los
Angeles.
Vendeu
mais de 6 milhões de cópias no mundo todo. Em 1999, recebeu um
Grammy.
A
letra:
Uh
ohh Let me tell you now Uh huh
When I had you to
myself I didn't want you around Those pretty faces always made
you Stand out in a crowd
But someone picked you
from the bunch One glance was all it took Now it's much too
late for me To take a second look
Oh, baby, give me one
more chance (To show you that I love you) Won't you please let
me Back in your heart Oh, darling, I was blind to let you
go (Let you go baby) But now since I see you in his arms (I
want you back) yes, I do now (I want you back) ooh ooh, baby (I
want you back) Yeah, yeah, yeah, yeah (I want you back) Now, now,
now, now
Trying to live without
your love Is one long sleepless night Let me show you girl That
I know wrong from right
Every street you walk
on I leave tear stains on the ground Following the girl I
didn't even want around (Let me show you now)
Oh, baby, give me one
more chance (To show you that I love you) Won't you please let
me Back in your heart Oh, darling, I was blind to let you
go (Let you go baby) But now since I see you in his arms (Ohh)
(bum, bum, bum, bum-buh-bum, bum) (Bum, bum, bum, bum-buh-bum,
bum) (Bum, bum, bum, bum-buh-bum, bum) (Bum, bum, bum,
bum-buh-bum, bum) ah, buh bum, bum, bum (Bum, bum, bum,
bum-buh-bum, bum) ah, buh bum, bum, bum All I want (Bum, bum,
bum, bum-buh-bum, bum) ah, buh bum, bum, bum All I need (Bum,
bum, bum, bum-buh-bum, bum) ah, buh bum, bum, bum All I want (Bum,
bum, bum, bum-buh-bum, bum) ah, buh bum, bum, bum All I need
Oh, just one more
chance To show that I love you Baby (baby) Baby (baby) Baby
(baby)
Forget what happened
then (I want you back) Let me live again
Oh, baby I was blind to
let you go But now since I see you it is all (I want you
back) Spare me of this cause Get back what I lost
Oh baby I need one more
chance, ha I tell ya that I love you Baby (Oh), baby (oh), baby
(oh) I want you back, ha I want you back
Escrita
por Paul McCartney mas creditada à dupla
Lennon/McCartney, foi gravada em 2 de julho de 1969 e lançada em 26
de setembro de 1969 no disco Abbey Road. Apenas Paul gravou-a
sozinho, cantando e tocando violão. É a última faixa, 14 segundos
após a penúltima. Um dos primeiros exemplos de faixas escondidas.
Tem apenas 23 segundos.
É a faixa mais curta dos Beatles, em contraste com I want you, do
mesmo album, que é a mais longa.
Foi regravada por Dave Matthews, entre outros artistas.
A letra:
Her Majesty's a pretty nice girl, But she doesn't have a lot to
say Her Majesty's a pretty nice girl But she changes from day
to day
I want to tell her that
I love her a lot But I gotta get a bellyful of wine Her
Majesty's a pretty nice girl Someday I'm going to make her mine,
oh yeah, Someday I'm going to make her mine.