quinta-feira, 17 de abril de 2025

2125 – Eric Clapton – Catch me if you can (1981)

 


Escrita por Eric Clapton e Gary Brooker, foi gravada em 1980, no Compass Point Studios, em Nassau, Bahamas e lançada em 20 de fevereiro de 1981, no disco Another ticket, o sétimo disco de Eric. Foi produzida por Tom Dowd. Eric Clapton tocou guitarra e cantou. Gary Brooker tocou teclado e fez backing vocals. Chris Stainton tocou teclado. Albert Lee tocou guitarra e fez backing vocals. Dave Markee tocou baixo e Henry Spinetti tocou bateria e percussão.


A letra:


Catch me if you can; I won't be easy to find
I got a woman at home that's driving me out of my mind
Catch me if you can; it won't be easy to do
And I'm warning you brother I won't be leaving no clues

Catch me if you can; I won't be leaving no scent
I've been running the wrong way, I think it's time that I went
Believe me, I'm a man; I ain't easy to tend
And I'm moving on out, so catch me if you can

There's no use bothering with the lost and found
You'd better find a shovel, 'cause I've gone to ground
Little girl never did pay me no mind
I guess I'll have to go and leave her behind. So

Catch me if you can; I won't be easy to find
I got a woman at home that's driving me out of my mind
Catch me if you can; it won't be easy to do
And I'm warning you brother I won't be leaving no clues

Catch me if you can; I won't be leaving no scent
I've been running the wrong way, I think it's time that I went
Believe me, I'm a man; I ain't easy to tend
And I'm moving on out, so catch me if you can

Catch me if you can; I won't be easy to find
I got a woman at home that's driving me out of my mind
Catch me if you can; it won't be easy to do
And I'm warning you brother I won't be leaving no clues


A versão de Eric Clapton:



terça-feira, 15 de abril de 2025

2124 – George Harrison – All those years ago (1981)

 

Escrita por George Harrison, foi gravada em novembro de 1980 (instrumental) e em fevereiro de 1981 (novos vocais e backing vocals), no Friar Park Studio (Casa de George) e foi lançada em 11 de maio de 1981, no compacto que tinha Writing's on the wall como Lado B. Saiu também no disco Somewhere in England, o nono disco solo de George, em 1 de junho de 1981. Foi produzida por George Harrison e Ray Cooper. É um tributo à John Lennon, que havia sido assassinado no dezembro passado. Ringo toca bateria e Paul junto com Linda McCartney e Denny Laine fizeram os backing vocals. Chegou ao número 2 do Billboard Hot100, ficando apenas de Bette Davis Eyes, de Kim Carnes. Chegou ao número 13 no Reino Unido. Chegou ao número 1 no Canadá. Chegou também ao número 2 na Noruega, número 4 na Irlanda, número 8 na Suíça, número 9 na Austrália, número 11 na Suécia, número 14 na Nova Zelandia e Austria, número 20 na Itália, número 38 na Bélgica, número 43 na Holanda e número 44 na Alemanha Ocidental. Foi a primeira vez que George, Ringo e Paul gravaram juntos desde I me mine, em 1970. Só foram gravar juntos de novo em 1995, com Free as a bird. Inicialmente George fez a música com outra letra e deu pra Ringo gravar. Ele gravou mas não gostou do tom e da letra e devolveu pra George. Ele refez a letra e ficou assim. A letra fala de Imagine e All you need is love. Estavam presentes na gravação o grande George Martin e o engenheiro de som dos Beatles Geoff Emerick, que estavam gravando o disco Tug of War de Paul e foram com ele pra casa de George. George Harrison cantou, tocou guitarra, sintetizador e fez backing vocals. Al Kooper tocou piano elétrico. Herbie Flowers tocou baixo. Ringo Starr tocou bateria. Ray Cooper tocou pandeiro. Paul McCartney, Linda McCartney e Denny Laine fizeram backing vocals.


A letra:


I'm shouting all about love
While they treated you like a dog
When you were the one who had made it so clear
All those years ago

I'm talking all about how to give
They don't act with much honesty
But you point the way to the truth when you say
All you need is love

Living with good and bad
I've always looked up to you
Now we're left cold and sad
By someone the devil's best friend
Someone who offended all

We're living in a bad dream
They've forgotten all about mankind
And you were the one they backed up to the wall
All those years ago
You were the one who Imagined it all
All those years ago

Deep in the darkest night
I send out a prayer to you
Now in the world of light
Where the spirit free of the lies
And all else that we despised

They've forgotten all about God
He's the only reason we exist
Yet you were the one that they said was so weird
All those years ago
You said it all though not many had ears
All those years ago
You had control of our smiles and our tears
All those years ago


A versão de George Harrison:



A versão de Gavin Pring, Danilo Fiani e Kevin Ashba:



A versão The Beatles Experience:


quinta-feira, 10 de abril de 2025

2123 – B.B. King – More more more (1981)

 

Escrita por Hugh McCraken e Jay Hirsh, foi gravada em 1980 na Hit Factory, em New York City e lançada em janeiro de 1981. Foi produzida por Stewart Levine. BB King cantou e tocou guitarra. Hugh McCracken tocou guitarra. David Newman tocou sax tenor. Ronald Cuber tocou sax barítono. Hank Crawford tocou sax alto. Waymon Reed e Charlie Miller tocaram trumpete. Tom Malone tocou trombone. Bernard Purdie tocou bateria. Dr. John tocou teclado. Wilbur Bascomb tocou baixo.


A letra:


When I was eighteen years old
Broke down and you know I cried
I said I was true with one woman
But you know I think I lied
'Cause I take all I can get
But you know I'm never never satisfied
I just won't more more more
I want more more more
I said it then more more more
I want more more more
You know enough
Enough is just not enough
Hey I want more

Now I woke up this morning
I was an old well my baby used to be
Said she new all about my other women
Because she had been checking up on me
Well you know that's just the way I am
And I think that's the way I'll gone with me
I just won't more more more
I want more more more
I said it then more more more
I want more more more
You know enough
Enough is just not enough
Hey I just want more

Yes I want more hmmm
I can't help it
I want more
I want more
Can you bring me to a three bar
More more more
I said I want more more more
Can you tell them have more
More more more
I said I want more more more
I just wanna have more more more
I just found it wanna do more more more
I just want more more more
I want more more more
I may have just not enough
More more more
I want more more more
I just gonna have more more more
I wanna more more more
More more
I said I want
I'm gonna have more more more
I want more more


A versão de B.B. King:


quarta-feira, 9 de abril de 2025

2122 – U2 – Tomorrow (1981)

 

Escrita por Bono Vox, The Edge, Adam Clayton e Larry Mullen Jr., foi gravada entre abril e agosto de 1981 no Windmill Lane Studios, e lançada em 12 de outubro de 1981, no disco October, o segundo da banda. Foi produzida por Steve Lillywhite. Tomorrow é sobre o funeral da mãe de Bono, que morreu enquanto ele ainda era jovem. Tem uma gaita de fole tocada por Vinnie Kilduff. The Edge tocou piano e guitarra. Bono cantou. Adam Clayton tocou baixo. Larry Mullen Jr. tocou bateria.


A letra:


Won't you come back tomorrow?
Won't you come back tomorrow?
Won't you come back tomorrow?
Can I sleep tonight?

Outside, somebody's outside
Somebody's knocking at the door
There's a black car parked at the side of the road
Don't go to the door
Don't go to the door

I'm going out
I'm going outside mother
I'm going out there

Won't you be back tomorrow?
Won't you be back tomorrow?
Will you be back tomorrow?
La la la la la

Who broke the window?
Who broke down the door?
Who tore the curtain?
And who was it for?
Who heals the wounds?
Who heals the scars?
Open the door, open the door

Won't you come back tomorrow?
Won't you be back tomorrow?
Will you be back tomorrow?
Can I sleep tonight?

'Cause I want you
I, I want you
I really want you
I, I want, I, I

Want you to be back tomorrow
I want you to be back tomorrow
Will you be back tomorrow?
La la la la la

I want you to be back tomorrow
I want you to be back tomorrow
Will you be back tomorrow?
Open up, open up, to the Lamb of God
To the love of He
Who made the blind to see
He's coming back
He's coming back
Oh believe Him


A versão do U2:



A versão de Sarah Dalton:



terça-feira, 8 de abril de 2025

2121 – Bob Dylan – Dead man, dead man (1981)



Escrita por Bob Dylan, foi gravada entre março e maio de 1981 e lançada no disco Shot of love, o vigésimo primeiro disco de Bob Dylan. Foi produzida por Chuck Plotkin e Bob Dylan. Um reggae, é outra canção evangélica. Um aviso contra o diabo. É Romanos 7:24, e o homem morto que Dylan está falando é ele mesmo, admitindo que fraqueza moral, e tirando onda com sua própria aparencia, dizendo que Satanás o pegou pelo pé e que tem um ninho de pássaros no cabelo dele. . Bob Dylan tocou guitarra, gaita, percussão, piano, teclado e cantou. Carolyn Dennis, Clydie King, Regina McCrory, Madelyn Quebec e Monalisa Young fizeram backing vocals. Steve Douglas tocou Sax. Tim Drummond tocou baixo. Jun Keltner tocou bateria. Carl Pickhardt tocou piano. William Smith tocou orgão Hammond. Benmont Tench tocou teclado. Danny Kortchmar, Steve Riplev e Fred Tackett tocaram guitarra.


A letra:


Uttering idle words from a reprobate mind,
Clinging to strange promises, dying on the vine,
Never bein' able to separate the good from the bad,
Ooh, I can't stand it, I can't stand it,
It's makin' me feel so bad.

Dead man, dead man,
When will you rise?
Cobwebs in your mind,
Dust in your eyes.

Satan got you by the heel, there's a bird's nest in your hair.
Do you have any faith at all? Do you have any love to share?
The way that you hold your head, cursin' God with every move,
Ooh, I can't stand it, I can't stand it,
What are you tryin' to prove?

Dead man, dead man,
When will you rise?
Cobwebs in your mind,
Dust in your eyes.

The glamor ad the bright lights and the politics of sin,
The ghetto you build for me is the one you end up in,
The race of the engine that overrules your heart,
Ooh, I can't stand it, I can't stand it,
Pretending that you're so smart.

Dead man, dead man,
When will you rise?
Cobwebs in your mind,
Dust in your eyes.

What are you tryin' to overpower me with, the doctrine or the gun?
My back is already to the wall, where can I run?
The tuxedo that you're wearin', the flower in your lapel,
Ooh, I can't stand it, I can't stand it,
You want to take me down to hell.

Dead man, dead man,
When will you rise?
Cobwebs in your mind,
Dust in your eyes.


A versão de Bob Dylan:



segunda-feira, 7 de abril de 2025

2120 – Men at Work – Down by the sea (1981)

 

Escrita por Colin Hay, Ron Strykert, Greg Ham e Jerry Speiser, foi gravada entre março e setembro de 1981 e lançada no disco Business as usual, o disco de estréia da banda, em 9 de novembro de 1981. Foi produzida por Peter McIan. Colin Hay cantou e tocou guitarra. Greg Ham tocou flauta, teclado e sax e fez backing vocals. Ron Strykert tocou guitarra e fez backing vocals. John Rees tocou baixo e fez backing vocals. Jerry Speiser tocou bateria e fez backing vocals.


A letra:


Down by the sea
I found your hidden treasure
Just you and me,
We overdosed on pleasure

Yonnies in the wind,
We're ruggin' up for winter
Putting out the bins
In cold and windy weather

Down by the docks
Live all the silent sea-ships
Crates are stored on blocks
Where now only the rats live

Sail me down the river
Till we reach the shore
Diving into the center
Eating out the core

Down on the beach
Saluting Captain Benbow
Always out of reach
It's quiet when the tide's low

Climbing up the cliffs
You can see for miles far
The boat that ran adrift
Is sitting on the sandbar

Laughing at the waves
That storm the river mouth
The ice is on the move now
Creeping north and south

Down by the sea
I found your hidden treasure
Just you and me
We over-dosed on pleasure

Listen to your heart
Screamin' at the sky
Can't you feel it tremble?
Don't you wonder why?


A versão do Men at Work:



sexta-feira, 4 de abril de 2025

2119 – Eric Clapton – Hold me lord (1981)



Escrita por Eric Clapton, foi gravada em 1980, no Compass Point Studios, em Nassau, Bahamas e lançada em 20 de fevereiro de 1981, no disco de mesmo nome, o sétimo de Eric. Foi produzida por Tom Dowd. Eric Clapton cantou e tocou guitarra. Gary Brooker tocou teclado e fez backing vocals. Chris Stainton tocou teclado. Albert Lee tocou guitarra e fez backing vocals. Dave Markee tocou baixo e Henry Spinetti tocou bateria e percussão.


A letra:


Sixteen days in Bethlehem
Peddling dope to keep drinking wine
Pulling women, making gigs
Steerin' clear and doin' fine
I moved on down to Galilee
Trying to find a few new friends
I'm throwin' aces everywhere
Trying to forget the end

So hold me Lord, hold me Lord
Hold me tight, I'm slippin' through
Hold me Lord, hold me Lord
Hold me tight, I beg of You

I'm cruising through Jerusalem
Dust is flyin' everywhere
I'm dodging bullets, making time
On the level, in the square

They say you kissed your best friend's hand
They say you did it for his love
They say he got in agony
The hand fits well into the glove

Woah, hold me Lord, hold me Lord
Hold me tight, I'm slippin' through
Hold me Lord, hold me Lord
Hold me tight, I beg of You

Hold me Lord, hold me Lord
Hold me tight, I'm slippin' through
Hold me Lord, hold me Lord
Hold me tight, I beg of You

Ohh, hold me Lord, hold me Lord
Hold me tight, I'm slippin' through
Hold me Lord, hold me Lord
Hold me tight, I beg of You

Hold me Lord, oh hold me Lord
Hold me tight, I'm slippin' through
Hold me Lord, hold me Lord
Hold me tight, I beg of You


A versão de Eric Clapton:

quarta-feira, 2 de abril de 2025

2118 – The Rolling Stones – Waiting on a friend (1981)



Escrita por Mick Jagger e Keith Richards, foi gravada em 1972, 1973 e 1981 e lançada em 24 de agosto de 1981, no disco Tattoo you, o décimo sexto disco da banda. Sairia também em compacto, em novembro de 1981, com Little T&A como Lado B. Foi produzida por Jagger e Richards. Chegou ao número 13 no Billboard Hot100, número 10 no Canadá, nímero 15 na Bélgica, número 17 na Holanda, número 28 na Finlandia, número 44 na Austrália e número 50 no Reino Unido. A música foi gravada em Kingston na Jamaica e a letra em 1981. Fala em amizade, como diz o título. Ele diz que não precisa de puta, de bebida, de um padre virgem, mas que precisa de alguem que ele possa chorar, alguem que ele poss proteger. Mick Jagger canta, faz backing vocals e toca violão. Keith Richards toca guitarra solo e base. Bill Wyman toca baixo. Charlie Watts toca bateria. Nicky Hopkins toca piano. Sonny Rolins toca sax. Mick Taylor toca guitarra solo e base. Michael Carabello toca claves, guiro, cabasa e congas.


A letra:


Watching girls go passing by
It ain't the latest thing
I'm just standing in a doorway
I'm just trying to make some sense
Out of these girls that passing by
The tales they tell of men
I'm not waiting on a lady
I'm just waiting on a friend

Mmm, a smile relieves a heart that grieves
Remember what I said
I'm not waiting on a lady
I'm just waiting on a friend
I'm just waiting on a friend
Just waiting on a friend
I'm just waiting on a friend
I'm just waiting on a friend
I'm just waiting on a friend

Mmm, don't need a whore, I don't need no booze
Don't need a virgin priest
But I need someone I can cry to
I need someone to protect
Mmm, making love and breaking hearts
It is a game for youth
But I'm not waiting on my lady
I'm just waiting on a friend

I'm just waiting on a friend
Just waiting on a friend
Waiting on a friend
I'm just waiting on a friend
Just waiting on a friend
Waiting on a friend
Waiting on a friend


A versão dos Rolling Stones:



A versão dos Mother Truckers:



A versão dos Dudes:


terça-feira, 1 de abril de 2025

2117 – B.B. King – Life ain't nothing but a party (1981)



Escrita por Doc Pomus e Dr. John, foi gravada em 1980 na Hit Factory, em New York City e lançada em janeiro de 1981. Foi produzida por Stewart Levine. BB King cantou e tocou guitarra. Hugh McCracken tocou guitarra. David Newman tocou sax tenor. Ronald Cuber tocou sax barítono. Hank Crawford tocou sax alto. Waymon Reed e Charlie Miller tocaram trumpete. Tom Malone tocou trombone. Bernard Purdie tocou bateria. Dr. John tocou teclado. Wilbur Bascomb tocou baixo.


A letra:


Life ain't nothing but a party
Tomorrow too soon is yesterday
If you take it that way
You gonna make it that way
And the party still goes on and on
And oh, it ain't nothing but a party

Life ain't nothing but a party
Better find yourself and gather together today
If you treat it that way and just needed halfway
The party goes on and on, and on and on
Ain't nothing but a party

Lasts for breakfast and some's for dinner
And if you listen real close, babe
It'll only end up in a pinner winner
You know, life, life ain't nothing but a party
Tomorrow too soon is yesterday
If you live it that way and don't give it away
The party still goes on and on and on
I feel nothing but a party

Laugh you righteous, seeing you sinner
And if you listen real close, babe
Gonna end up in a winner
I said, life, life ain't nothing but a party
Tomorrow too soon is yesterday
If you live it that way
And don't give it away
The party goes on and on and on

Life ain't nothing but a party
Nothing but a party
Nothing but a party
Ain't nothing but a party
It ain't nothing but a party


A versão de B.B. King:



segunda-feira, 31 de março de 2025

2116 – U2 – October (1981)

 


Escrita por Bono Vox, The Edge, Larry Mullen Jr. e Adam Clayton, foi gravada entre julho e agosto de 1981 no Windmill Lane Studios em Dublin, Irlanda e lançada em 20 de outubro de 1981, no disco de mesmo nome, o segundo da banda. Foi produzida por Steve Lillywhite. Reflete o tumulto espiritual da banda no momento, onde Bono, Larry e Edge estavam brigando pra saber se continuavam na banda ou seguiam suas crenças católicas. Ele fala que October é uma imagem, pois viveram tudo nos anos 60, tinham carros, geladeiras, mandamos o homem pra lua e todo mundo pensava que a humanidade era massa demais. Ai chegou os anos 70 e 80 e é um tempo frio, como o mês de outubro. É depois da colheita, as árvores estão despidas e nós podemos ver que não somos tão espertos assim, afinal tinha milhares de pessoas sem emprego, e ao mesmo tempo tempo temos bombas atomicas e foguetes. Edge toca piano.


A letra:


October
And the trees are striped bare

From all they wear
What do I care?
October
And kingdoms rise
And kingdoms fall
But you go on
And on...


A versão do U2:


A versão de Kathleen Blackwell:


A versão de U2 Cover Rio:


quinta-feira, 27 de março de 2025

2115 – Bob Dylan – Heart of mine (1981)

 

Escrita por Bob Dylan, foi gravada em 15 de maio de 1981 e lançada em julho de 1981, no compacto que tinha Let it be me como Lado B. Saiu também no disco Shot of love, o vigésimo primeiro disco de Bob, em 12 de agosto de 1981. Foi produzida por Bob Dylan e Chuck Plotkin. Chegou ao número 8 na Noruega. Foi regravada por Norah Jones, entre outros artistas. Bob Dylan cantou e tocou piano. Ringo Starr tocou bateria. Ronnie Wood tocou guitarra. Donald Dunn tocou baixo e Clydie King fez backing vocals.


A letra:


Heart of mine, be still
You can play with fire but you'll get the bill
Don't let her know
Don't let her know that you love her
Don't be a fool, don't be blind
Heart of mine

Heart of mine, go back home
You got no reason to wander, no reason to roam
Don't let her see
Don't let her see that you need her
Don't put yourself over the line
Heart of mine

Heart of mine, go back where you've been
It'll be only trouble for you if you let her in
Don't let her hear
Don't let her hear where you're goin'
Don't untie the ties that bind
Heart of mine

Heart of mine, so malicious and so full of guile
Give you an inch and you'll take a mile
Don't let yourself fall
Don't let yourself stumble
If you can't do the time, don't do the crime
Heart of mine


A versão de Bob Dylan:


A versão de Norah Jones e Peter Malick:


A versão de Blake Mills:


quarta-feira, 26 de março de 2025

2114 – Men at Work – Be good Johnny (1981)

 


Escrita por Colin Hay e Greg Ham, foi gravada entre março e setembro de 1981, no Richmond Recorders Studio, em Melbourne, Australia e lançada em 9 de novembro de 1981, no disco de estreia da banda, Business as usual. Sairia também em compacto, com F-19 no Lado B, em abril de 1982. Foi produzida por Peter McIan. Foi escrita sob o ponto de vista de um menino de 9 anos que semre dizem pra ele que ele tem que ser bom, mas que gosta mais dos sonhos do que se concentrar nas aulas e em esportes. Johnny entende algumas das instruções mas que os adultos não o compreendem. Colin Hay muda a voz pra imitar Johnny, o pai dele, a mãe e o professor. Greg Ham, o tecladista, fala na música, tentando entender como é Johnny. O título é uma referencia à Johny B. Goode, de Chuck Berry. Foi regravada por Colin Hay em sua carreira solo. Colin Hay tocou guitarra e cantou. Greg Ham tocou teclado e fez backing vocals. Ron Strykert tocou guitarra e fez backing vocals. John Rees tocou baixo e fez backing vocals. Jerry Speiser tocou bateria e fez backing vocals. Chegou ao número 3 na Nova Zelandia, número 8 na Austrália, número 18 no Canadá e n;umero 78 no Reino Unido.


A letra:


Skip de skip, up the road
Off to school you go
"Don't you be a bad boy Johnny
Don't you slip up, or play the fool"
"Oh no Ma, oh no Da
I'll be your golden boy
I will obey ev'ry golden rule"
Get told by the teacher
Not to day-dream
Told by my mother

"Be good, be good
Be good, be good, be good
Be good, be good, be good
Be good, be good, be good (Johnny)
Be good, be good, be good
Be good, be good, be good
Be good, be good, be good
Be good, be good, be good" (Johnny)

"Are you going to play football this year, John?"
"Nah!"
"Oh, well, you must be going to play cricket this year then
Are you Johnny?"
"Nah! Nah! Nah!"
"Boy, you sure are a funny kid, Johnny, but I like you! So tell me
What kind of a boy are you, John?"

I only like dreaming
All the day long
Where no one is screaming

"Be good, be good
Be good, be good, be good
Be good, be good, be good (Johnny)
Be good, be good, be good
Be good, be good, be good
Be good, be good, be good
Be good, be good, be good
Be good, be good, be good" (Johnny)

I only like dreaming
All the day long
Where no one is screaming

"Be good, be good
Be good, be good, be good
Be good, be good, be good
Be good, be good, be good (Johnny)
Be good, be good, be good
Be good, be good, be good
Be good, be good, be good
Be good, be good, be good (Johnny)

Be good, be good, be good
Be good, be good, be good
Be good, be good, be good
Be good, be good, be good (Johnny)
Be good, be good, be good
Be good, be good, be good
Be good, be good, be good
Be good, be good, be good (Johnny)

Johnny


A versão do Men at Work:


A versão de Colin Hay:


A versão de Rock Soldiers:


terça-feira, 25 de março de 2025

2113 – Eric Clapton – Something special (1981)

 

Escrita por Eric Clapton, foi gravada em 1980, no Compass Point Studios, em Nassau, Bahamas e lançada em 20 de fevereiro de 1981, no disco de mesmo nome, o sétimo de Eric. Foi produzida por Tom Dowd. Eric Clapton cantou e tocou guitarra. Gary Brooker tocou teclado e fez backing vocals. Chris Stainton tocou teclado. Albert Lee tocou guitarra e fez backing vocals. Dave Markee tocou baixo e Henry Spinetti tocou bateria e percussão.


A letra:


She's something special, I can't explain it
But when she's near me, I can't contain it
And just one look at her face is good enough for me

No way of knowing which way I'm going
But I can't stop it, it keeps on growing
And just one look at her face is good enough for me

She ain't too pretty, she ain't too tall
In fact, she ain't too much of anything at all
I don't care what the people say
They're going to find out some sweet day

She is precious, she is charming
She is so innocent, it's really disarming
And just one look at her face is good enough for me

She ain't too pretty, she ain't too tall
In fact, she ain't too much of anything at all
I don't care what the people say
They're going to find out some sweet day

She is precious, she is charming
She is so innocent it's really disarming
And just one look at her face is good enough for me

Is good enough for me
Is good enough for me


A versão de Eric Clapton:


segunda-feira, 24 de março de 2025

2112 – The Rolling Stones – Hang fire (1981)

 

Escrita por Mick Jagger e Keith Richards, foi gravada entre 1978 e 1981 e lançada em 24 de agosto de 1981, no disco Tattoo you, o décimo sexto disco dos Rolling Stones. Saiu também em compacto, em março de 1982, com Neighbours como Lado B. Foi produzida por Mick Jagger e Keith Richards, sob o pseudonimo de Glimmer Twins. A letra fala do declínio econômico da Inglaterra durante os anos 1970s. Falam de desemprego, que preferem apostar em cavalos do que em casar com alguém rico. É uma das poucas canções políticas da banda. Hang fire significa não fazer nada, esperar, hesitar. Tecnicamente, é o momento em que o gatilho é puxado e a bala sai. Chegou ao número 20 no Billboard Hot100.


A letra:


In the sweet old country
Where I come from
Nobody ever works
Nothing ever gets done
We hang fire, we hang fire

You know marrying
Money is a full time job
I don't need the aggravation
I'm a lazy slob, I hang fire
I hang fire, hang fire, hang
Put it on the wire, baby
I hang fire, hang fire
Put it on the wire, baby

I hang fire
We got nothing to eat
We go nowhere to work
Nothing to drink
We just lost our shirt
I'm on the dole, we ain't for hire
Say, What the hell? Say, What the hell?

Hang fire, hang fire, hang fire
Put it on the wire baby
Hang fire, hang fire, hang fire
Hang fire, hang fire, hang fire
Put it on the wire baby

Hang fire, hang fire, hang fire
Hang fire, hang fire, hang fire
Put it on the wire baby
Yeah, take a thousand dollars
Go and have some fun
Put it all on at a hundred to one
Hang fire, I hang fire, hang fire
Put it on the wire baby

Hang fire, hang fire, put it on the wire baby
Hang fire, hang fire, hang fire, hang fire
Put it on the wire baby
Put it on the wire baby


A versão dos Rolling Stones:


A versão de Soft Pack:


A versão de Tommy Von Voigt:


quarta-feira, 19 de março de 2025

2111 – B.B. King – Born again human (1981)

 


Escrita por Doc Pomus e Dr. John, foi gravada em 1980 na Hit Factory, em New York City e lançada em janeiro de 1981. Foi produzida por Stewart Levine. BB King cantou e tocou guitarra. Hugh McCracken tocou guitarra. David Newman tocou sax tenor. Ronald Cuber tocou sax barítono. Hank Crawford tocou sax alto. Waymon Reed e Charlie Miller tocaram trumpete. Tom Malone tocou trombone. Bernard Purdie tocou bateria. Dr. John tocou teclado. Wilbur Bascomb tocou baixo.


A letra:


You taught me how to bend and never break
You showed me how to give instead of take
There was no sacrifice too great with you
Sweet, sweet woman can't you see what you doin'
You made me a born, a born again human
Born again human

To took a broken man and you made him whole
You touched my lips and reached my very soul
There was no miracle you couldn't do
Sweet woman, can't you see what you doin'
You made me a born, born again human
A born again human

You're my religion now
My hope and faith
Through your love I rejoined the human race
Sweet, sweet woman, can't you see what you doin'
You made me a born, a born again human
Born again human
Born again human


A versão de B.B. King:



2163 – Kim Carnes – Bette Davis Eyes (1981)

  Escrita por Donna Weiss e Jackie DeShannon, foi lançada inicialmente em 1974 pela própria DeShannon. Mas a versão escolhida por nós e qu...