Escrita
por John Bonham, John Paul Jones, Robert Plant e Jimmy Page, com
créditos pra Willie Dixon sob acusação de plágio. Foi gravada em
maio de 1969 e lançada em 7 de novembro de 1969 em um compacto que
tinha Living, Loving Maid (She's just a woman) como Lado B.
Foi
o primeiro hit do Zeppelin nos Estados Unidos, recebendo disco de
ouro em 13 de abril de 1970, pois vendeu um milhão de cópias.
Chegou ao número 4 nos charts pop americanos. Foi o único TOP 10 do
Lez Zeppelin nos Estados Unidos.
Chegou
ao número 1 na Alemanha e número 4 na Holanda. É a canção de
número 75 da lista das 500 Maiores Canções de todos os tempos da
revista Rolling Stone. A revista Q magazine disse que ela é a número
3 das 100 maiores canções de guitarras. Na lista de canções de
guitarras da Rolling Stone, whole lotta love ficou em décimo
primeiro lugar. VH1 disse que ela é a terceira maior canção de
hard rock de todos os tempos. E a BBC disse que ela tem o melhor riff
de guitarra de todos os tempos.
Jimmy
Page apareceu com esse riff no verão de 1968.
A
letra:
You
need cooling Baby I'm not fooling I'm gonna send ya Back to
schooling
A-way down inside
A-honey you need
it
I'm gonna give you my love
I'm gonna give you my love
Want to whole lotta love
Want to
whole lotta love
Want to whole lotta love
Want to whole lotta
love
You've been learning
Um baby I been
learning
All them good times baby, baby
I've been year-yearning
A-way, way down inside
A-honey you
need-ah
I'm gonna give you my love, ah
I'm gonna give you my
love, ah oh
Whole lotta love
Want to whole lotta
love
Want to whole lotta love
Want to whole lotta love
You've been cooling
And baby I've
been drooling
All the good times, baby
I've been misusing
A-way, way down inside
I'm gonna
give ya my love
I'm gonna give ya every inch of my love
I'm
gonna give ya my love
Hey!
Alright! Let's go!
Whole lotta love
Want to whole lotta
love
Want to whole lotta love
Want to whole lotta love
Way down inside
Woman, you need,
yeah
Love
My, my, my, my
My, my, my,
my
Lord
Shake for me girl
I wanna be your backdoor man
Hey,
oh, hey, oh
Hey, oh, hey, oh
Ooh
Oh, oh, oh, oh
Cool, my, my baby
A-keep it cooling
baby
A-keep it cooling baby
Ah-keep it cooling baby
Ah-keep
it cooling baby
Ah-keep it cooling baby
Escrita
por John Fogerty, foi gravada entre março e junho de 1969, no Wally
Heider Studios, em San Francisco, California e lançada em julho de
1969 no compacto que tinha Commotion como Lado B.
Chegou
ao número 2 dos charts pop americanos, número 19 no Reino Unido,
número 8 na Alemanha, número 5 no Canadá e na Austria.
Foi
regravada por Mary Wilson das Supremes e por Bill Wyman's Rhythm
Kings, além de outros artistas.
A
letra:
Well,
take me back down where cool water flows, yeah. Let me remember
things I love, Stoppin' at the log where catfish bite, Walkin'
along the river road at night, Barefoot girls dancin' in the
moonlight.
I can hear the bullfrog callin' me. Wonder if my
rope's still hangin' to the tree. Love to kick my feet 'way down
the shallow water. Shoefly, dragonfly, get back t'your
mother. Pick up a flat rock, skip it across Green
River. Welllllll!
Up at Cody's camp I spent my days,
oh, With flat car riders and cross-tie walkers. Old Cody,
Junior took me over, Said, "You're gonna find the world is
smould'rin'. And if you get lost come on home to Green
River."
Welllllll! Come on home.
A
versão do Creedence Clearwater Revival:
A
versão de John Fogerty:
A
versão de Gee Gee Kettel com sua filha Soluna Samay:
Escrita
por Mick Jagger e Keith Richards, foi gravada em 17 e 18 de novembro
de 1968 e lançada em 4 de julho de 1969 no compacto que tinha Honky
Tonk woman como Lado A. É o número 100 da lista das 500 maiores
canções de todos os tempos da revista Rolling Stone.
Foi
difícil de gravar pois Charlie Watts nao conseguiu fazer o groove e
o produtor Jimmy Miller foi quem tocou a bateria. Al Kooper foi quem
tocou piano e orgao. A letra fala sobre os temas em voga nos anos 60:
Amos, política e drogas. A sequencia de cada verso é: otimismo,
desilusão e o progmatismo do refrão.
Mick
Jagger canta e toca violão. Keith Richards toca violão e guitarra e
faz backing vocals. Bill Wyman toca baixo. Al Kooper toca piano e
orgao. Jimmy Miller toca bateria. Rocky Dijon toca congas, maracas e
pandeiro. Doris Troy faz backing vocals.
A
letra:
I saw her today at the reception A
glass of wine in her hand I knew she was gonna meet her
connection At her feet was her footloose man
You can't always get what you want You
can't always get what you want You can't always get what you
want But if you try sometimes you might find You get what you
need
But I went down to the demonstration To
get your fair share of abuse Singing, "We're gonna vent our
frustration If we don't we're gonna blow a fifty-amp fuse"
You can't always get what you want You
can't always get what you want You can't always get what you
want But if you try sometimes well you just might find You get
what you need
I went down to the Chelsea drugstore To
get your prescription filled I was standing in line with Mr.
Jimmy And man, did he look pretty ill We decided that we would
have a soda My favorite flavor, cherry red I sung my song to
Mr. Jimmy Yeah, and he said one word to me, and that was "dead" I
said to him
You can't always get what you want You
can't always get what you want You can't always get what you
want But if you try sometimes you just might find You get what
you need
You get what you need, yeah, oh baby
I saw her today at the reception In
her glass was a bleeding man She was practiced at the art of
deception Well I could tell by her blood-stained hands
You can't always get what you want You
can't always get what you want You can't always get what you
want But if you try sometimes you just might find You just
might find You get what you need
You can't always get what you want You
can't always get what you want You can't always get what you
want But if you try sometimes you just might find You just
might find You get what you need, oh yeah
Escrita
por Bob Dylan, foi gravada em 17 de fevereiro de 1969 e lançada em
outubro de 1969 num compacto que tinha Country pie como Lado B.
Dylan
chegou pra gravação do disco Nashville syline com apenas 4 músicas
prontas, incluindo Lay lady lay. Então ele precisava de mais músicas
e então compôs Tonight I'll be staying here with you enquanto
estava hospedado no hotel Ramada Inn.
A
letra marca uma mudança nas letras anteriores de Dylan sobre amor.
Aqui ele fala de uma mensagem positiva, que ele vai ficar ali com sua
amada, naquele noite e pra sempre.
Foi
regravada por Jeff Beck, Johnny Cash, Cher, Ben E King, Albert Lee,
Ricky Nelson, The Black Crowes, entre outros.
A
letra:
Throw
my ticket out the window Throw my suitcase out there, too Throw
my troubles out the door I don’t need them anymore ’Cause
tonight I’ll be staying here with you
I should have left
this town this morning But it was more than I could do Oh, your
love comes on so strong And I’ve waited all day long For
tonight when I’ll be staying here with you
Is it really any
wonder The love that a stranger might receive You cast your
spell and I went under I find it so difficult to leave
I
can hear that whistle blowin’ I see that stationmaster, too If
there’s a poor boy on the street Then let him have my
seat ’Cause tonight I’ll be staying here with you
Throw
my ticket out the window Throw my suitcase out there, too Throw
my troubles out the door I don’t need them anymore ’Cause
tonight I’ll be staying here with you
Escrita
por Paul McCartney, mas creditada à dupla Lennon/McCartney, foi
gravada em 29 e 28 de janeiro de 1969 e lançada em 11 de abril de
1969 no compacto que tinha Don't let me down como Lado B. Foi número
1 no Reino Unido, Estados Unidos, Irlanda, Canada, Nova Zelandia,
Holanda, Australia, França, Alemanha, Mexico, Noruega, Suíça,
Austria e Belgica. Foi o único compacto dos Beatles a ter o nome de
outro artista.The Beatles with Billy Preston. Foi o primeiro
lançamento dos Beatles nos Estados Unidos verdadeiramente Stereo.
Ficou
no número 1 dos charts pop americanos por 5 semanas. Foi o primeiro
compacto dos Beatles a já entrar nos charts britânicos como número
1. Foi o décimo sétimo número 1 dos Beatles, igualando aos 17
números 1 de Elvis Presley.
John
disse que Get back era uma versão melhorada de Lady Madonna. E disse
que cada vez que Paul cantava o verso get back to where you once
belonged, ele olhava pra Yoko.
Billy
Preston se juntou aos Beatles em 22 de janeiro de 1969, a convite de
George Harrison, pra ver se o clima melhorava entre os membros.
Paul
tocou baixo e cantou. John tocou guitarra solo, pois George Harrison
havia saído da banda e John criou o solo. John também fez o backing
vocal. George Harrison tocou guitarra ritmica. Ringo tocou bateria e
Billy Preston tocou piano elétrico.
Foi
regravada pelo próprio Billy Preston em 1978, entre outros artistas.
A
letra:
Jojo
was a man who thought he was a loner But he knew it wouldn't
last Jojo left his home in Tucson, Arizona For some California
grass
Get back, get back Get back to where
you once belonged Get back, get back Get back to where you once
belonged Get back Jojo, go home
Get back, get back Back to where you
once belonged Get back, get back Back to where you once
belonged Get back Jo
Sweet Loretta Martin thought she was a
woman But she was another man All the girls around her say
she's got it coming But she gets it while she can
Get back, get back Get back to where
you once belonged Get back, get back Get back to where you once
belonged Get back Loretta, go home
Get back, get back Get back to where
you once belonged Get back, get back Get back to where you once
belonged
Get back, get back Get back to where
you once belonged Get back, get back, get back
Escrita
por Neil Young, foi gravada em 17 de janeiro de 1969 e lançada em 14
de maio de 1969 no compacto que tinha Cinnamon girl como Lado B.
A
letra fala de alguém que mata seu amor com um tiro, pois ela o
traiu.
Neil
Young tocou guitarra elétrica e cantou. Danny Whitten tocou guitarra
elétrica e fez backing vocal. Billy Talbot tocou baixo e Ralph
Molina tocou bateria e fez backing vocal.
Foi
regravada por Dave Matthews Band, Inner Circle, entre outros,
regravaram Down by the river.
A
letra:
Be
on my side, I'll be on your side, baby There is no
reason for you to hide It's so hard for me staying here all
alone When you could be taking me for a ride.
Yeah, she
could drag me over the rainbow, send me away Down by the
river I shot my baby Down by the river, Dead, oh, shot her
dead.
You take my hand, I'll take your hand Together we
may get away This much madness is too much sorrow It's
impossible to make it today.
Yeah, she could drag me over
the rainbow, send me away Down by the river I shot my
baby Down by the river, Dead, oh, shot her dead.
Be on
my side, I'll be on your side, baby There is no reason for
you to hide It's so hard for me staying here all alone When
you could be taking me for a ride.
Yeah, she could drag
me over the rainbow, send me away Down by the river I
shot my baby Down by the river, Dead, oh, shot her dead.
A
versão original de Neil Young com o Crazy Horse:
Escrita
por Jimmy Page e Robert Plant, foi gravada em 1969 e lançada em 22
de outubro de 1969 no disco Led Zeppelin II. Essa composição mostra
um amadurecimento de Robert Plant como letrista, pois foi a primeira
vez que ele escreveria a letra completa de uma canção do Zeppelin.
Jimmy Page chegou a conclusão aí nessa letra que Plant tinha
capacidade agora de ser o letrista. Foi uma homenagem pra esposa de
Plant, na época, Maureen.
A
canção tem um um ormao Hammond tocado pelo baixista John Paul
Jones.
Robert
Plant cantou, Jimmy Page tocou guitarras e violão, John Paul Jones
tocou baixo e orgao Hammond e John Bonham tocou bateria.
A
letra:
If
the sun refused to shine I would still be loving you When
mountains crumble to the sea There will still be you and me
Kind woman, I give you my all Kind
woman, nothing more
Little drops of rain whisper of the
pain Tears of loves lost in the days gone by My love is
strong, with you there is no wrong Together we shall go until we
die My, my, my inspiration is what you are to me Inspiration
look, see
And so today, my world it smiles Your
hand in mine, we walk the miles Thanks to you it will be done
For you to me are the only one Happiness, no more be sad
Happiness, I'm glad
If the sun refused to shine I would
still be loving you Mountains crumble to the sea There will
still be you and me
Escrita
por John Fogerty, foi gravada no final de 1968 e lançada em janeiro
de 1969 em um compacto que tinha Born in the Bayou como Lado B.
Chegou ao número 2 nos charts pop americanos.
O
cantor é um cara que ganha pouco e deixa seu emprego no cidade, que
considera bom, mas mesmo sendo trabalho firme, ele passa horas
debaixo da batuta de um chefe ditador. Então ele decide seguir seu
impulso e ir embora pelo rio.
John
Fogerty tocou guitarra solo, Tom Fogerty tocou guitarra rítmica, Stu
Cook tocou baixo, Doug Clifford tocou bateria. Gravaram no RCA
Studios em Hollywood California. John fez os vocais principais.
Foi
também número 1 na Austria, Iuguslávia e Africa do Sul. Número 2
no Canadá, número 3 na Nova Zelandia, Número 4 na Alemanha, número
5 na Australia, número 6 na Noruega, número 7 na Bélgica, número
8 na Holanda e Reino Unido e numero 13 na Suécia.
Proud
Mary é o número 155 da lista das 500 maiores canções de todos os
tempos da revista Rolling Stone. E recebeu dois Grammies, um pra
Versão do Creedence e outro pela versão de Ike and Tina Turner.
Foi
regravada por Solomon Burke, Tina and Ike Turner, Elvis Presley,
entre outros artistas.
A
letra:
Left
a good job in the city, Workin' for the man ev'ry night and
day, And I never lost one minute of sleepin', Worryin' 'bout
the way things might have been.
Big wheel keep on
turnin', Proud Mary keep on burnin', Rollin', rollin', rollin'
on the river.
Cleaned a lot of plates in Memphis, Pumped a
lot of 'pane down in New Orleans, But I never saw the good side of
the city, 'Til I hitched a ride on a river boat queen.
Big
wheel keep on turnin', Proud Mary keep on burnin', Rollin',
rollin', rollin' on the river.
Rollin', rollin', rollin' on
the river.
If you come down to the river, Bet you gonna
find some people who live. You don't have to worry 'cause you have
no money, People on the river are happy to give.
Big wheel
keep on turnin', Proud Mary keep on burnin', Rollin', rollin',
rollin' on the river.
Rollin', rollin', rollin' on the
river. Rollin', rollin', rollin' on the river. Rollin',
rollin', rollin' on the river.
Escrita
por Mick Jagger e Keith Richards, foi gravada em junho de 1969 e
lançada em 4 de julho de 1969 no compacto que tinha You can't always
get what you want como Lado B.
Foi
escrita enquanto Mick Jagger e Keith Richards estavam de férias no
Brasil e se inspiraram nas caipiras brasileiras, pois eles estavam
hospedados em um rancho, no interior de São Paulo. Fala de uma
dançarina que trabalha como prostituta.
Foi
lançada um dia depois da morte de Brian Jones, chegando ao número 1
e ficando por 5 semanas nessa posição no Reino Unido. É a canção
de número 116 da lista das 500 maiores canções de todos os tempos
da revista Rolling Stone. Foi também número 1 na Australia, Estados
Unidos, Nova Zelandia, Suíça e Irlanda. Numero 2 no Canadá,
Noruega e Alemanha. Número 4 na Holanda e Aústria e número 5 na
Bélgica.
Mick
cantou, Keith tocou guitarra solo, guitarra rítmica e fez backing
vocals. Mick Taylor tocou guitarra solo, Bill Wyman tocou baixo e
Charlie Watts tocou bateria. Reparata and The Delrons fizeram backing
vocals, Nanette Worman fez backing vocals, Doris Troy fez backing
vocals, Ian Stewart tocou piano, Jimmy Miller tocou sino de vaca e
Steve Gregory e Bud Beadle tocaram sax.
Foi
regravada por Waylon Jennings, Joe Cocker, Ricky Nelson, Hank
Williams Jr., Elton John, Billy Joel, Willie Nelson e Leon Russell,
Jerry Lee Lewis, entre outros.
A
letra:
I
met a gin-soaked, bar-room queen in Memphis She tried to take me
upstairs for a ride She had to heave me right across
shoulder 'Cause I just can't seem to drink you off my mind
It's the honky tonk women
Gimme,
gimme, gimme the honky tonk blues
I laid a divorcée in New York City
I
had to put up some kind of a fight
The lady then she covered me
with roses
She blew my nose and then she blew my mind
It's the honky tonk women
Gimme,
gimme, gimme the honky tonk blues
It's the honky tonk women
Gimme,
gimme, gimme the honky tonk blues
It's the honky tonk women
Gimme,
gimme, gimme the honky tonk blues
A versão dos Rolling Stones ao vivo em
Copacabana:
Escrita
por Bob Dylan, foi gravada em 14 de fevereiro de 1969 e lançada em
julho de 1969 num compacto que tinha Peggy Day como Lado B. Chegou ao
número 7 dos charts pop americanos e número 5 no Reino Unido.
Foi
regravada pelos Byrds em 1969. Pelo Duran Duran em 1995. E também
por Cher em 1969, The Isley Brothers em 1971, The Everly Brothers em
1984, Bryan Adams em 2014, entre outros artistas.
A
letra:
Lay,
lady, lay, lay across my big brass bed Lay, lady, lay, lay across
my big brass bed Whatever colors you have in your mind I'll
show them to you and you'll see them shine.
Lay, lady, lay,
lay across my big brass bed Stay, lady, stay, stay with your man
awhile Until the break of day, let me see you make him smile His
clothes are dirty but his hands are clean And you're the best
thing that he's ever seen.
Stay, lady, stay, stay with your
man awhile Why wait any longer for the world to begin You can
have your cake and eat it too Why wait any longer for the one you
love When he's standing in front of you.
Lay, lady, lay,
lay across my big brass bed Stay, lady, stay, stay while the night
is still ahead I long to see you in the morning light I long to
reach for you in the night Stay, lady, stay, stay while the night
is still ahead.
Escrita
por John Lennon mas creditada à dupla Lennon/McCartney, foi gravada
em 28 de janeiro de 1969, tendo a participação do tecladista Billy
Preston. Foi lançada em 11 de abril de 1969, em um comapcto que
tinha Get back como Lado A.
Foi
escrita como uma canção de amor angustiada pra Yoko Ono. Don't let
me down chegou ao numero 35 dos charts pop americanos.
John
cantou e tocou guitarra rítmica. Paul tocou baixo e fez backing
vocal. George Harrison tocou guitarra solo e fez backing vocal. Ringo
tocou bateria e Billy Preston tocou piano elétrico.
Foi
regravada por Annie Lennox, The Black Crowes, Stereophonics, Paul
Weller, Matchbox 20, Maroon 5, John Mayer, entre outros.
A
letra:
Don't
let me down, don't let me down Don't let me down, don't let me
down
Nobody ever loved me like she does Oh,
she does, yeah, she does And if somebody loved me like she do
me Oh, she do me, yes, she does
Don't let me down, don't let me
down Don't let me down, don't let me down
I'm in love for the first time Don't
you know it's gonna last It's a love that lasts forever It's a
love that had no past
Don't let me down, don't let me
down Don't let me down, don't let me down
And from the first time that she really
done me Oh, she done me, she done me good I guess nobody ever
really done me Oh, she done me, she done me good
Don't let me down, hey, don't let me
down Heee! Don't let me down
Don't let me down Don't let me down,
don't let me let down Can you dig it? Don't let me down
Escrita
por James Taylor, foi gravada por ele e lançada em 1968. O título
da canção inspirou George Harrison a escrever a canção Something,
inclusive usando o título pra começar Something. Essa foi a canção
que ele tocou pra Paul McCartney e George Harrison para assinar com a
Apple Records.
Foi
regravada por Harry Belafonte, entre outros artistas,
A
letra:
There's
something in the way she moves Or looks my way, or calls my
name That seems to leave this troubled world behind If I'm
feeling down and blue Or troubled by some foolish game She
always seems to make me change my mind
And I feel fine anytime she's around me
now She's around me now Almost all the time And if I'm well
you can tell she's been with me now She's been with me now quite a
long, long time And I feel fine
Every now and then the things I lean on
lose their meaning And I find myself careening In places where
I should not let me go She has the power to go where no one else
can find me Yes and silently remind me The happiness and the
good times that I know, but as I had got to know them
It isn't what she's got to say But
how she thinks and where she's been To me, the words are nice, the
way they sound I like to hear them best that way It doesn't
much matter what they mean What she says them mostly just to calm
me down
And I feel fine anytime she's around me
now She's around me now Almost all the time If I'm well you
can tell she's been with me now She's been with me now quite a
long, long time Yes and I feel fine
Foi gravada em 15 de outubro de 1968 no Century
Sound Studios, em New York City e lançada em novembro de 1968
no disco Astral weeks. O produtor foi Lewis Merenstein.
Foi feita pra Janet, sua futura esposa, em San
Francisco, enquanto ele estava em turnê com o Them, nos
Estados Unidos.
Van cantou e tocou violão. Jay Berliner tocou violão.
Richard Davis tocou baixo. Connie Kay tocou bateria. John Payne
tocou flauta. Warren Smith Jr. Tocou vibrafone.
A
letra:
Spread
your wings Come on fly awhile Straight to my arms Little
angel child You know you only Lonely twenty-two story block
And if
somebody, not just anybody Wanted to get close to you For
instance, me, baby All you gotta do Is ring a bell
Step
right up, step right up And step right up Ballerina Crowd
will catch you Fly it, sigh it, try it Well, I may be wrong
But
something deep in my heart tells me I'm right and I don't think
so You know I saw the writing on the wall When you came up to
me Child, you were heading for a fall
But if
it gets to you And you feel like you just can't go on All you
gotta do Is ring a bell
Step
right up, and step right up And step right up Just like a
ballerina Stepping lightly Alright, well it's getting late Yes
it is, yes it is
And
this time I forget to slip into your slumber The light is on the
left side of your head And I'm standing in your doorway And I'm
mumbling and I can't remember the last thing that ran through my head
Here
come a man, here come a man and he say, he say the show must go on So
all you gotta do Is ring the bell
And
step right up, and step right up And step right up Just like a
ballerina, yeah, yeah Crowd will catch you Fly it, sigh it,
c'mon, die it, yeah Just like a ballerina Just like a, just
like a, just like a, just like a ballerina
Get on
up, get on up, keep a-moving, moving on, moving on, moving on
up Little bit higher, baby You know, you know, you know, get on
up baby Alright, a-keep on, a-keep on, a-keep on pushing, keep on,
keep on pushing Stepping lightly
Just
like a ballerina Ooo-we baby, take off your shoes Working
on Just like a ballerina
Escrita
por Jimmy Webb, foi gravada por Glen Campbell em 27 de maio de 1968 e
14 de agosto do mesmo ano e lançada em outubro de 1968, num compacto
que tinha Fate of Man como Lado B.
Chegou
ao número 3 dos charts pop americanos e número 1 dos charts de
country americanos. Recebeu disco de ouro em janeiro de 1969. Chegou
ao número 7 no Reino Unido e número 1 no Canadá.
É
a canção número 195 da lista das 500 maiores canções de todos os
tempos da revista Rolling Stone.
Jimmy
Webb teve a inspiração da música quando dirigia pelo Washita
County, na parte sudeste rural de Oklahome. Naquela época, muitas
companhias telefonicas eram de propriedade dos condados e os
“linemen” eram funcionários do condado. Dirigindo, Webb passou
por incontáveis postes de telefones, todos iguais. Então lá no
fundo, ele viu a figura de um solitário “Lineman” em cima de um
desses postes.
Ele
disse que se trata de uma foto de solidão. Webb então se coloca no
lugar daquele trabalhador em cima do poste e coloca o telefone na sua
mão e imagina o que o lineman estaria dizendo ao interlocutor.
Foi
gravada por Tom Jones, Johnny Mathis, Andy Williams, Bobby Goldsboro,
Jose Feliciano, Ray Charles, Sérgio Mendes, Kool and The Gang,
Smokey Robinson and The Miracles, James Taylor, R.E.M., Johnny Cash,
entre outros.
A
letra:
I
am a lineman for the county And I drive the main road Searchin'
in the sun for another overload I hear you singin' in the wire, I
can hear you through the whine And the Wichita lineman is still on
the line
I know I need a small vacation But
it don't look like rain And if it snows that stretch down south
won't ever stand the strain And I need you more than want you,
And I want you for all time And the Wichita lineman is still
on the line
And I need you more than want you, And
I want you for all time And the Wichita lineman is still on the
line
A versão de Glen Campbell muitos anos
depois, ao vivo:
Escrita
por Bobby Russell, foi gravada por Bobby Goldsboro em 30 de janeiro
de 1968 e lançada em 17 de fevereiro de 1968 no compacto que tinha
Danny como Lado B. Foi anteriormente gravada por Bob Shane.
O
narrador da canção fala sobre o seu amor que morreu, começando com
ele olhando pra uma árvore no jardim e lembrando como era somente um
graveto no dia que ela pantou, com o desaprovação dele. Essa canção
chegou ao número 1 nos Estados Unidos uma semana após a morte de
Martin Luther King Junior.
Além
de chegar ao número dos charts pop americanos, também chegou ao
número 1 dos charts de country americanos. Chegou também ao número
2 nos charts britânicos. Também foi número 1 na Austrália.
Foi
regravada por Ray Conniff, Dean Martin, Andy Williams, The Four Tops,
Hank Snow, Lynn Anderson, entre outros artistas.
A
letra:
See
the tree, how big it's grown But friend it hasn't been too long
It wasn't big I laughed at her and she got mad, The first
day that she planted it Was just a twig Then the first snow
came and she ran out To brush the snow away So it wouldn't
die Came runnin' in all excited, Slipped and almost hurt
herself And I laughed till I cried
She was always young at heart, Kinda
dumb and kinda smart And I loved her so And I surprised her
with a puppy Kept me up all Christmas Eve two years ago And it
would sure embarrass her When I came in from workin' late 'Cause
I would know That she'd been sittin' there and cryin' Over some
sad and silly late, late show
And honey, I miss you and I'm bein'
good And I'd love to be with you if only I could
She wrecked the car and she was sad And
so afraid that I'd be mad But what the heck Though I pretended
hard to be Guess you could say she saw through me And hugged
my neck I came home unexpectedly And caught her cryin'
needlessly In the middle of a day And it was in the early
spring When flowers bloom and robins sing She went away
And honey, I miss you and I'm bein'
good And I'd love to be with you if only I could
One day while I was not at home While
she was there and all alone The angels came Now all I have is
memories of honey And I wake up nights and call her name Now
my life's an empty stage Where honey lived and honey played And
love grew up And a small cloud passes overhead And cries down
on the flower bed That honey loved
And see the tree how big it's grown
But friend it hasn't been too long It wasn't big And I
laughed at her and she got mad The first day that she planted it,
Was just a twig