sexta-feira, 12 de setembro de 2025

2215 – Michael Jackson – Thriller (1982)


Escrita por Rod Temperton, foi gravada entre abril e novembro de 1982 no Westlake Recording Studios na Santa Monica Boulevard em Los Angeles, California e lançada em 29 de novembro de 1982 no disco de mesmo nome, o sexto disco de Michael. Sairia também em compacto, em 11 de novembro de 1983. Foi produzida por Quincy Jones. É uma canção de discoteca, com um sintetizador repetindo a linha de baixo e efeitos sonoros de um filme de terror. O ator Vincent Price fez a voz maligna da gravação. No video clip, Michael se transforma em um zumbi e sai dançando com uma cambada de zumbis. É considerado o melhor vídeo clip de todos os tempos. Chegou ao número 4 no Billboard Hot100, número 10 no Reino Unido, número 1 na Argentina, Bélgica, França, Portugal e Espanha. Número 2 no Chile e Peru. Númeo 3 no Canadá, Finlandia e Holanda. Número 4 na Austrália e Irlanda. Número 6 na Nova Zelandia. Número 9 na Alemanha Ocidental. Número 26 na África do Sul. Michael Jackson cantou e fez backing vocals. Vincent Price falou a voz de terror. Rod Temperton e Brian Banks tocaram sintetizadores. Greg Phillinganes tocou piano Rhodes e Sintetizador. David Williams tocou guitarra. Jerry Hey e Gary Grant tocaram trompete e flugehorns. Larry Williams tocou sax e flauta. Bill Reichnbach tocou trombone. Michael Boddicker tocou drum machine e sintetizador. Leon Chncler tocou bateria.


A letra:


It's close to midnight
Something evil's lurking in the dark
Under the moonlight
You see a sight that almost stops your heart

You try to scream
But terror takes the sound before you make it
You start to freeze
As horror looks you right between the eyes
You're paralyzed

'Cause this is thriller, thriller night
And no one's gonna save you
From the beast about to strike
You know it's thriller, thriller night
You're fighting for your life inside a killer, thriller, ow

I'm gonna thrill you tonight
Darkness falls across the land
The midnight hour is close at hand
Creatures crawl in search of blood
To terrorize y'all's neighborhood (I'm gonna thrill you tonight)

And whosoever shall be found
Without the soul for getting down
Must stand and face the hounds of hell
And rot inside a corpse's shell
I'm gonna thrill you tonight (thriller night, babe)

The foulest stench's in the air
The funk of forty thousand years
And grizzly ghouls from every tomb (I'm gonna thrill you tonight)
Are closing in to seal your doom (oh, yeah)
And though you fight to stay alive
Your body starts to shiver
For no mere mortal can resist
The evil of the thriller

'Cause this is thriller, thriller night
There ain't no second chance against the thing with 40 eyes, girl
Thriller, thriller night
You're fighting for your life inside a killer, thriller

'Cause this is thriller, thriller night
'Cause I can thrill you more than any ghoul would ever dare try
Thriller (ooh-ooh), thriller night
So let me hold you tight and share a
Killer, thriller, killer, thriller here tonight

'Cause this is thriller, thriller night
Girl, I can thrill you more than any ghoul would ever dare try
Thriller (ooh-ooh), thriller night
So let me hold you tight and share a killer, thriller, ow


A versão de Michael Jackson:



A versão de Irma:



A versão de HSCC:



quarta-feira, 10 de setembro de 2025

2214 – Dire Straits – Love over gold (1982)

 

Escrita por Mark Knopfler, foi gravada em 1982 e lançada no disco de mesmo nome, o quarto da banda, em 20 de setembro de 1982. Foi produzida por Mark Knopfler. A personagem da letra é uma mulher frágil e inconsistente. A música é um jazz construído em torno do diálogo entre a guitarra de Knopfler e o vibraphone de Mike Mainieri. Chegou ao número 15 na França, número 29 na Nova Zelandia, número 43 na Holanda e número 50 no Reino Unido.


A letra:


You walk out on the high wire
You're a dancer on thin ice
You pay no heed to the danger
And less to advice

Your footsteps are forbidden
But with a knowledge of your sin
You throw your love to all the strangers
And caution to the wind

And you go dancing through doorways
Just to see what you will find
Leaving nothing to interfere
With the crazy balance of your mind

And when you finally reappear
At the place where you came in
You've thrown your love to all the strangers
And caution to the wind

It takes love over gold
And mind over matter
To do what you do that you must
When the things that you hold
Can fall and be shattered
Or run through your fingers like dust


A versão do Dire Straits:



terça-feira, 9 de setembro de 2025

2213 – Bruce Springsteen – Nebraska (1982)

 

Escrita por Bruce Springsteen, foi gravada em 3 de janeiro de 1982 e lançada no disco de mesmo nome, o sexto disco de Bruce, em 30 de setembro de 1982. Foi produzida por Bruce Springsteen. Fala de criminosos e pessoas desesperadas, com o resto do disco. Tendo acompanhamento acústico, de apenas violão e gaita. Nesse caso, Bruce tocou violão, gaita, bandolim e glockenspiel. Foi regravada por Chrissie Hynde, entre outros artistas. A canção é narrada em primeira pessoa, um tal Charles Starkweather, que junto com sua namorada adolescente Caril Ann Fugate matam 11 pessoas em um período de 8 dias, em 1958. Bruce fala de dez mortes, pois uma Charles matou antes de encontrar com Caril.


A letra:


I saw her standing on her front lawn just twirling her baton
Me and her went for a ride, sir, and ten innocent people died
From the town of Lincoln, Nebraska, with a sawed-off .410 on my lap
Through to the badlands of Wyoming I killed everything in my path
I can't say that I'm sorry for the things that we done
At least for a little while, sir, me and her we had us some fun
Now, the jury brought in a guilty verdict, and the judge he sentenced me to death
Midnight in a prison storeroom with leather straps across my chest
Sheriff, when the man pulls that switch, sir, and snaps my poor head back
You make sure my pretty baby is sittin' right there on my lap
They declared me unfit to live, said into that great void my soul'd be hurled
They wanted to know why I did what I did
Well, sir, I guess there's just a meanness in this world


A versão de Bruce Springsteen:



A versão de Chrissie Hynde e Adam Seymour:



A versão Carson McKee:



segunda-feira, 8 de setembro de 2025

2212 – Tom Petty and The Heartbreakers – Change of heart (1982)


Escrita por Tom Petty, foi gravada em 1982 e lançada em 2 de novembro de 1982, no disco Long after dark, o quinto da banda. Sairia também em compacto em fevereiro de 1983, com Heartbreak beach party como Lado B. Foi produzida por Tom Petty e Jimmy Iovine. Chegou ao número 21 no Billboard Hot100 e número 36 no Canadá. Foi ispirada na música Do Ya, onde Jeff Lynne tocou uns acordes de maneira que Tom Petty gostou e ele tentou fazer do mesmo jeito.


A letra:


Well I fought for you
I fought too hard
To do it all again, babe
It's gone too far
You never needed me
You only wanted me around
It gets me down

There's been a change
Yeah, there's been a change of heart
Said there's been a change
You pushed just a little too far (there's been a change)
You make it just a little too hard (there's been a change)
There's been a change of heart

I'll get over you
It won't take long
I've stood in your gallery
Seen what's hanging from the wall
You were the moon and sun
You're just a loaded gun now
It gets me down

There's been a change
Yeah, there's been a change of heart
Said there's been a change
You pushed just a little too far (there's been a change)
Made it just a little too hard (there's been a change)
There's been a change of heart

What we've had all along
Looks like we finally found the turning point
Oh me, oh my
Looks like it's time for me to kiss it goodbye
Kiss it goodbye

There's been a change
Yeah, there's been a change of heart
Said there's been a change
You pushed just a little too far (there's been a change)
Made it just a little too hard (there's been a change)
There's been a change of heart


A versão de Tom Petty and The Heartbreakers:



A versão de Damn The Torpedoes:



A versão de Kristofer Astrom:


 

sexta-feira, 5 de setembro de 2025

2211 – Supertramp – Don't leave me now (1982)

 

Escrita por Roger Hodgson, foi gravada entre novembro de 1981 e meio de 1982, na California, e lançado em 29 de outubro de 1982 no disco Famous last words, o sétimo disco do Supertramp. Sairia também em compacto, em maio de 1983. Foi produzida por Peter Henderson, Russell Pope e Supertramp. Rick Davies fez backing vocals, tocou órgão e gaita. Roger Hodgson cantou e fez backing vocals e tocou guitarra e piano. John Helliwell tocou sax e sintetizador. Dougie Thomson tocou baixo e Bob Siebenberg tocou bateria. Claire Diament fez backing vocals.


A letra:


Don't leave me now
Leave me out in the pouring rain
With my back against the wall
Don't leave me now
Don't leave me now
Leave me out with nowhere to go
And the shadows start to fall
Don't leave me now
Don't leave me now
Leave me out on this lonely road
As the wind begins to howl
Don't leave me now
Don't leave me now
All alone on this darkest night
Feeling old and cold and grey
Don't leave me now

Don't leave me now
Leave me holding an empty heart
As the curtain starts to fall
Don't leave me now
Don't leave me now
All alone in this crazy world
When I'm old and cold and grey and time is gone...


A versão do Supertramp:



quinta-feira, 4 de setembro de 2025

2210 – Paul McCartney – Here today (1982)

 

Escrita por Paul McCartney, foi gravada em 1981, no High Park, Campbeltown, na Escócia e lançada em 26 de abril de 1982, no disco Tug of war, o terceiro disco solo de Paul (sem contar os gravados com os Wings). Foi produzida por George Martin. É um tributo ao relacionamento que Paul teve com John Lennon, que havia sido assassinado em dezembro de 1980. Foi composta na forma de uma conversa imaginária que os dois amigos poderiam ter tido. Paul disse que escreveu a canção chorando. Um verso descreve o dia em que eles ficaram presos em Key West na Flórida por causa de um furacão, no meio da turnê dos Beatles na America em 1964. Paul disse que pararam no meio daquele tumulto e começaram a chorar, sem dizer nada. Paul cantou e tocou violão. Jack Rothstein tocou violino. Bernard Partridge tocou violino. Ian Jewel tocou viola e Keith Harvey tocou cello.


A letra:


And if I said I really knew you well
What would your answer be
If you were here today? Ooh
Here today

Well, knowing you, you'd probably laugh
And say that we were worlds apart
If you were here today, ooh
Here today

But as for me
I still remember how it was before
And I am holding back the tears no more
Ooh, I love you, ooh

What about the time we met? (What about the time we met?)
Well, I suppose that you could say that we were playing hard to get
Didn't understand a thing
But we could always sing

What about the night we cried? (What about the night we cried?)
Because there wasn't any reason left to keep it all inside?
Never understood a word
But you were always there with a smile

And if I say I really loved you
And was glad you came along
Then you were here today, ooh
For you were in my song, ooh
Here today


A versão de Paul McCartney:



quarta-feira, 3 de setembro de 2025

2209 – Michael Jackson – Beat it (1982)


Escrita por Michael Jackson, foi gravada em outubro de 1982 e lançada em 29 de novembro de 1982, no disco Thriller, o sexto disco de Michael. Saiu tambem em compacto, em 21 de fevereiro de 1983, com Get on the floor como Lado B. Foi produzida por Michael Jackson e Quincy Jones. Quincy pediu a Michael pra incluir um rock no disco. Michael então compôs Beat it pra ser esse rock. Ele disse que queria um rock que ele fosse capaz de comprar, de que as crianças gostassem, assim como os adolescentes. O solo de guitarra foi feito por nada mais nada menos do que Eddie Van Halen. Chegou ao número 1 do Billboard Hot100, vendendo mais de 10 milhões de cópias no mundo todo. É uma das maiores vendas de todos os tempos. Foi também número 1 na Bélgica, Canadá, Holanda e Nova Zelandia. Número 2 na Austrália, França, Alemanha, Irlanda e Suíça. Número 3 no Reino Unido, número 5 no México, número 6 na Áustria, número 8 na Noruega, Peru e África do Sul. Número 10 na Finlandia. Número 16 na Itália e número 19 na Suécia. O vídeo da canção trouxe grande impacto na geracão dos anos 80, com as danças de Michael Jackson. Beat ganhou dois Grammy em 1984, como Record of the year e como Best Male Rock Vocal Performance. Ganhou também 2 American Music Awards. Entrou pro Music Video Producers Hall of Fame. É uma das 500 songs that shaped rock and roll, do Rock and roll hall of fame. A bateria foi tocada por Jeff Porcaro, do Toto. Steve Porcaro, também do Toto, tocou os sintetizadores. Steve Lukather, também do Toto, tocou guitarra solo e baixo. Michael Jackson cantou e fez backing vocals. Paul Jackson Jr. Tocou guitarra base. Eddie Van Halen fez e tocou o solo de guitarra. Greg Phillinganes tocou piano rhodes e sintetizador. Bill Wolfer tocou teclado. Tom Bahler tocou sinclavier. Greg Smith tocou sintetizador e Chris Shepard tocou vibraslap.


A letra:


They told him, "Don't you ever come around here"
"Don't wanna see your face, you better disappear"
The fire's in their eyes and their words are really clear
So beat it, just beat it
You better run, you better do what you can
Don't wanna see no blood, don't be a macho man
You wanna be tough, better do what you can
So beat it, but you wanna be bad
Just beat it (beat it), beat it (beat it)
No one wants to be defeated
Showin' how funky and strong is your fight
It doesn't matter who's wrong or right
Just beat it (beat it)
Just beat it (beat it)
Just beat it (beat it)
Just beat it (beat it, uh)
They're out to get you, better leave while you can
Don't wanna be a boy, you wanna be a man
You wanna stay alive, better do what you can
So beat it, just beat it
You have to show them that you're really not scared
You're playin' with your life, this ain't no truth or dare
They'll kick you, then they'll beat you
Then they'll tell you it's fair
So beat it, but you wanna be bad
Just beat it (beat it), beat it (beat it)
No one wants to be defeated
Showin' how funky and strong is your fight
It doesn't matter who's wrong or right
Just beat it (beat it), beat it (beat it)
No one wants to be defeated
Showin' how funky and strong is your fight
It doesn't matter who's wrong or right
Just beat it (beat it, beat it, beat it)
Beat it (beat it, beat it)
Beat it (beat it, beat it)
Beat it (beat it, beat it)
Beat it (beat it, beat it)
Beat it (beat it), beat it (beat it)
No one wants to be defeated
Showin' how funky and strong is your fight
It doesn't matter who's wrong or right (who's right)
Just beat it (beat it), beat it (beat it)
No one wants to be defeated (no one)
Showin' how funky and strong is your fight
It doesn't matter who's wrong or right
Just beat it (beat it), beat it (beat it)
No one wants to be defeated (oh, no)
Showin' how funky and strong is your fight
It doesn't matter who's wrong or right
Just beat it (beat it), beat it (beat it)
No one wants to be defeated
Showin' how funky and strong is your fight
It doesn't matter who's wrong or right
Just beat it (beat it), beat it (beat it)


A versão de Michael Jackson:



A versão Sing it Live:



A versão de Fall Out Boy, com John Mayer:



terça-feira, 2 de setembro de 2025

2208 – Dire Straits – Telegraph road (1982)


Escrita por Mark Knopfler, foi gravada entre março e junho de 1982 e lançada em 24 de setembro de 1982, no disco Love over gold, o quarto disco da banda. Foi produzida por Mark Knopfler. Telegraph Road é uma rodovia norte-sul no estado de Michigan, com 110 kms de extensão. Mark Knopfler se inspirou nela enquanto em uma turnê. Foi a última canção gravada por Pick Withers na bateria. Depois ele foi substituído por Terry Williams. Mark Knopfler cantou, tocou guitarra e uma resonator guitar. John Illsley tocou baixo. Hal Lindes tocou guitarra. Alan Clark tocou piano, órgão e sintetizadores. Pick Withers tocou bateria.


A letra:


A long time ago came a man on a track
Walking thirty miles with a sack on his back
And he put down his load where he thought it was the best
He made a home in the wilderness

He built a cabin and a winter store
And he ploughed up the ground by the cold lake shore
And the other travellers came walking down the track
And they never went further, no, they never went back

Then came the churches, then came the schools
Then came the lawyers, then came the rules
Then came the trains and the trucks with their loads
And the dirty old track was the Telegraph Road

Then came the mines, then came the ore
Then there was the hard times, then there was a war
Telegraph sang a song about the world outside
Telegraph Road got so deep and so wide
Like a rolling river

And my radio says tonight it's gonna freeze
People driving home from the factories
There's six lanes of traffic
Three lanes moving slow

I used to like to go to work, but they shut it down
I've got a right to go to work, but there's no work here to be found
Yes, and they say we're gonna have to pay what's owed
We're gonna have to reap from some seed that's been sowed

And the birds up on the wires and the telegraph poles
They can always fly away from this rain and this cold
You can hear them singing out their telegraph code
All the way down the Telegraph Road

Well, I'd sooner forget, but I remember those nights
Yeah, life was just a bet on a race between the lights
You had your head on my shoulder, you had your hand in my hair
Now you act a little colder like you don't seem to care

But just believe in me, baby, and I'll take you away
From out of this darkness and into the day
From these rivers of headlights, these rivers of rain
From the anger that lives on the streets with these names
'Cause I've run every red light on memory lane
I've seen desperation explode into flames
And I don't want to see it again

From all of these signs saying, "Sorry, but we're closed"
All the way

Down the Telegraph Road


A versão do Dire Straits:



A versão do Classic Rock Show:



A versão de Mark Knopfler:



2215 – Michael Jackson – Thriller (1982)

Escrita por Rod Temperton, foi gravada entre abril e novembro de 1982 no Westlake Recording Studios na Santa Monica Boulevard em Los Angel...