Escrita por Terry Gilkyson, Richard Dehr e Frank Miller, foi lançada
por Dean Martin em 1955 em um compacto que tinha Change of heart como
Lado B. Fala sobre nostalgia. Foi gravada inicialmente por Mindy
Carson e Ray Conniff, mas a versão que escolhemos foi a de Dean
Martin.
A versão de Martin chegou ao número 1 dos charts pop americanos e
ficou nessa posição por 5 semanas. Se transformou em disco de ouro
e o maior hit da carreira de Martin. Foi também seu único número 1
no Reino Unido, ficando nessa posição por 4 semanas. Foi também
número 2 na Holanda.
Foi regravada pelos Drifters, Petula Clark, Bin Crosby, Ray Conniff,
The Everly Brothers, Jim Reeves, Paul Anka, Frank Sinatra, Johnny
Cash, entre outros artistas.
A letra:
(The sweet, sweet memories you've given me You can't beat the
memories you've given me) Take one fresh and tender kiss, Add
one stolen night of bliss, One girl; one boy; some grief; some
joy:
Memories are made of
this.
Don't forget a small
moonbeam. Fold it lightly with a dream. Your lips and mine, Two
sips of wine:
Memories are made of
this.
Then add the wedding
bells; One house where lovers dwell; Three little kids for the
flavor. Stir carefully through the days See how the flavor
stays. These are the dreams you will savor.
With His blessings from
above, Serve it generously with love. One man, one wife, One
love, through life:
Escrita por Domenico Modugno, foi lançada em setembro de 1955 em um
compacto que tinha Sole, sole, sole como Lado B.
É uma balada dramática, onde Modugno conta a história de um homem
elegante no seu fraque, que caminha pelas ruas desertas à meia noite
e que no amanhecer, comete suicício. Ele diz que não conhece o
homem e nem de onde ele veio.
A letra:
È giunta mezzanotte Si spengono i rumori Si spegne anche
l'insegna Di quell'ultimo caffè Le strade son deserte Deserte
e silenziose Un'ultima carrozza Cigolando se ne va
Il fiume scorre
lento Frusciando sotto i ponti La luna splende in cielo Dorme
tutta la città Solo va un uomo in frack
Ha il cilindro per
cappello Due diamanti per gemelli Un bastone di cristallo La
gardenia nell'occhiello E sul candido gilet Un papillon Un
papillon di seta blu S'avvicina lentamente Con incedere
elegante Ha l'aspetto trasognato Malinconico ed assente Non
si sa da dove viene Né dove va Chi mai sarà Quell'uomo in
frack
Buon nuite bonne
nuite Buon nuite bonne nuite
Buona notte Va
dicendo ad ogni cosa Ai fanali illuminati Ad un gatto
innamorato Che randagio se ne va
È giunta ormai
l'aurora Si spengono i fanali Si sveglia a poco a poco Tutta
quanta la città La luna s'è incantata Sorpresa ed
impallidita Pian piano Scolorandosi nel cielo sparirà Sbadiglia
una finestra Sul fiume silenzioso E nella luce
bianca Galleggiando se ne van Un cilindro Un fiore e un
frack
Galleggiando
dolcemente E lasciandosi cullare Se ne scende lentamente Sotto
i ponti verso il mare Verso il mare se ne va Chi mai sarà, chi
mai sarà Quell'uomo in frack
Adieu adieu adieu
adieu Addio al mondo Ai ricordi del passato Ad un sogno mai
sognato Ad un'attimo d'amore Che mai più ritornerà
Escrita por David Mann e Bob Hilliard, foi gravada em 17 de fevereiro
de 1955 e lançada como faixa de abertura do disco In the wee small
hours, por Frank Sinatra, em 1955.
Foi regravada por Johnny Mathis, Andy Williams, Ella Fitzgerald,
Astrud Gilberto, Carly Simon, Barbra Streisend, Liza Minneli, Nancy
Sinatra, Diana Krall, entre outros artistas.
A letra:
When the sun is high In the afternoon sky You can always find
something to do But from dusk til dawn As the clock ticks
on Something happens to you
In the wee small hours
of the morning While the whole wide world is fast asleep You
lie awake and think about the girl And never even think of
counting sheep
When your lonely heart
has learned its lesson You'd be hers if only she would call In
the wee small hours of the morning That's the time you miss her
most of all
When your lonely heart
has learned its lesson You'd be hers if only she would call In
the wee small hours of the morning That's the time you miss her
most of all
Escrita por Pat Ballard, foi gravada e lançada pelas Chordettes em
1954, que é a nossa versão, embora tenha sido gravada um pouco
antes por Vaughn Monroe and His Orchestra e um pouco depois pelos
Four Aces.
Archie Bleyer, fundador da Cadence Records, está na gravação,
marcando a cadência batendo nos joelhos e no terceiro verso ele
responde : “Yes?”.
Foi regravada também por Emmylou Harris, Chet Atkins, Bette Midler,
entre outros artistas.
Mr. Sandman, bring me a
dream (Bung, bung, bung, bung) Make him the cutest that I've
ever seen (Bung, bung, bung, bung) Give him two lips like roses
and clover (Bung, bung, bung, bung) Then tell him that his
lonesome nights are over
Sandman, I'm so
alone Don't have nobody to call my own Please turn on your
magic beam Mr. Sandman, bring me a dream
Bung, bung, bung, bung
Mr. Sandman, bring me a
dream Make him the cutest that I've ever seen Give him the word
that I'm not a rover Then tell him that his lonesome nights are
over
Sandman, I'm so
alone Don't have nobody to call my own Please turn on your
magic beam Mr. Sandman, bring me a dream
Bung, bung, bung, bung
Mr. Sandman bring us a
dream (Yes) Give him a pair of eyes with a come-hither
gleam Give him a lonely heart like Pagliacci And lots of wavy
hair like Liberace
Mr Sandman, someone to
hold (Someone to hold) Would be so peachy before we're too
old So please turn on your magic beam Mr Sandman, bring us,
please, please, please Mr Sandman, bring us a dream
Escrita por Fats Domino, foi lançada em junho de 1953 em um compacto
que tinha The girl I love como Lado B.
A letra:
Oh oh oh oh oh oh oh oh oh oh oh oh
Please don't leave me, baby,
please don't go
Please don't leave me baby, please don't go
Well,
if you go 'way and leave me, dear you're gonna hurt me so
Yes I
love you baby, gonna tell all the world I do
Yes I love you baby,
gonna tell all the world I do
Well, if you go 'way and leave me,
don't know what I'm gonna do
Oh oh oh oh oh oh oh oh oh oh oh oh
Escrita por Ahmet Ertegun, foi gravada em 17 de maio de 1953 e
lançada em 19 de junho de 1953.
Foi regravada pelos Animals, Dr. John, Professor Longhair, entre
outros artistas.
A letra:
Ah, you can talk about the pit, barbecue The band was jumpin', the
people too Ah, mess around They doin' the mess around They
doin' the mess around, Everybody doin' the mess around
Ah,
everybody was juiced, you can, bet your soul They did the
boogie-woogie, with a steady roll * They mess around They doin'
the mess around They doin' the mess around, Everybody doin' the
mess around
Now, ah,
when I say stop don't you move a peg When I say go, just ah, shake
your leg And do the mess around I declare, do the mess
around Yeah do the mess around, Everybody's doin' the mess
around
Now let me
have it there boy
Now you
got it boy
Now this
band's goin' to play from, 9 to 1 Everybody here's gonna have some
fun Doin' the mess around Ah, doin' the mess around They
doin' the mess around, Everybody doin' the mess around
Now you
see that girl, with that, diamond ring She knows how to, shake
that thing Mess around I declare, she can mess around Ah,
mess around, Everybody do the mess around
Escrita por Johnny Richards e Carolyn Leigh, foi gravada inicialmente
por Frak Sinatra e lançada em 1953, vendendo um milhão de cópias e
chegando ao número 2 dos charts pop americanos. Foi um hit tão
grande que um filme que Sinatra estava gravando com Doris Day mudou o
nome para Young at heart.
Foi regravada por Willie Nelson, Connie Francis, Perry Como, Gloria
Stefan, Tony Bennett, Bobby Vinton, Tom Waits, Bing Crosby, Barry
Manilow, Bob Dylan, Michael Bublé, Dick Van Dyke, entre outros
artistas.
A letra:
Fairy tales can come true It can happen to you If you're young
at heart
For it's hard you will
find To be narrow of mind If you're young at heart
You can go to
extremes With impossible schemes You can laugh when your
dreams Fall apart at the seams
And life gets more
exciting with each passing day And love is either in your
heart Or on it's way
Don't you know that
it's worth Every treasure on earth To be young at heart
For as rich as you
are It's much better by far To be young at heart
And if you should
survive to 105 Look at all you'll derive Out of being alive
And here is the best
part You've had a head start If you are among the very Young
at heart
And if you should
survive to 105 Think of all you'll derive Out of being alive
And here is the best
part You've had a head start If you are among the very Young
at heart...
Escrita por Hank Williams, foi gravada em 23 de setembro de 1952 e
lançada em janeiro de 1953 em um compacto que tinha Kaw liga como
Lado B. é considerada um dos maiores clássicos da história da
country music.
Ela escreveu-a enquanto dirigia com sua noiva de Nashville, Tennessee
para Shreveport, Louisiana. Ele falava da sua primeira esposa Audrey
Sheppard. Billie Jean Jones, sua então noiva, anotou a letra que ele
ditou. Ele gravou-a na sua última sessão de gravação em
Nashville. Ele morreria pouco depois em uma viagem indo pra Canton,
Ohio, pra um show de ano novo. O motorista o encontrou morto no banco
traseiro do seu carro em Oak Hill, West Vriginia.
Chegou ao número 1 dos charts de country e ficou no topo pot 6
semanas, e vendeu mais de um milhão de cópias. É o numero 213 das
500 maiores canções de todos os tempos da revista Rolling Stone.
Tommy Jackson tocou rabeca, Don Helms tocou guitarra com cordas de
aço, Chet Atking tocou guitarra solo, Jack Shook tocou guitarra
ritmica e Floyd Chance tocou baixo.
Foi regravada por Ray Charles, Patsy Cline, Fats Domino, Elvis
Presley, entre outros artistas.
A letra:
Your cheatin' heart Will make you weep You'll cry and cry And
try to sleep
But sleep won't
come The whole night through Your cheatin' heart Will tell
on you
When tears come
down Like falling rain You'll toss around And call my name
You'll walk the
floor The way I do Your cheatin' heart Will tell on you
Your cheatin'
heart Will pine some day And crave the love You threw away
The time will come When
you'll be blue Your cheatin' heart Will tell on you
When tears come
down Like falling rain You'll toss around And call my name
You'll walk the
floor The way I do Your cheatin' heart Will tell on you
Escrita por Jimmy Van Heusen e Sammy Gallop, foi gravada
originalmente por Nat King Cole e lançada pela Capitol Records. A
canção abriu o disco de Nat chamado Top Pops, de 1952.
Foi regravada por Tony Bennett, Cliff Richard, Frank Sinatra, The
Platters, Bette Midler, Natalie Cole, Charles Aznavour, entre outros
artistas.
A letra:
I used to walk with you Along the avenue Our hearts were
carefree and gay How could I know I'd lose you Somewhere along
the way?
The friends we used to
know Would always smile "Hello" No love like our love
they'd say Then love slipped through our fingers Somewhere
along the way
I should forget But
with the loneliness of night I start remembering everything You're
gone and yet There's still a feeling deep inside That you will
always be part of me
So now I look for
you Along the avenue And as I wander I pray That some day
soon I'll find you Somewhere along the way
I should forget But
with the loneliness of night I start remembering everything You're
gone and yet There's still a feeling deep inside That you will
always be part of me
So now I look for
you Along the avenue And as I wander I pray That some day
soon I'll find you Somewhere along the way Somewhere along the
way
Escrita por Victor Young e Edward Heyman, foi lançada no filme One
minute to zero. Foi cantada por Jeri Southern e lançada em abril de
1952. Se transformou em clássico, com vários artistas regravando-a,
mas o primeiro hit foi com Doris Day, lançada em julho de 1952 e
nossa escolha aqui na nossa lista.
Doris Day gravou-a em 5 de junho de 1952 e foi lançada pela Columbia
Records, em um compacto que tinha Take me in your arms como Lado B.
Chegou ao número 20 nos charts pop americanos.
Foi regravada por Nat King Cole, Natalie Cole, Johnny Mathis, Etta
Jones, The Carpenters, Linda Ronstadt, Kenny Rogers, Barry Manilow,
Michael Bublé, Rick Astley, Chet Baker, Tony Bennett, Cilla Black,
Andrea Bocelli, Susan Boyle, Perry Como, Sam Cooke, Miles Davis,
Celine Dion, Echo and The Bunnymen, Stan Getz, Brian Hyland, Julio
Iglesias, Tom Jones, Maysa, Peter and Gordon, The Platters, Rod
Stewart, Bobby Vinton, entre outras dezenas de artistas.
A letra:
When I fall in love it
will be forever Or I'll never fall in love In a restless world
like this is Love is ended before it's began And too many
moonlight kisses Seem to cool in the warmth of the sun
When I give my heart it
will be completely Or I'll never, give my heart And the moment
I can feel that you feel that way too Is when I fall in love with
you
And the moment I can
feel that you feel that way too Is when I fall in love with you
Escrita por John Lennon mas creditada à dupla Lennon/McCartney, foi
gravada em 25 a 30 de julho de 1969 e lançada em 26 de setembro de
1969 no disco Abbey Road.
John compôs essa canção enquanto ainda estava na Índia, em 1968.
Lennon disse que achava essa canção uma droga. John disse que
compôs essa música se lembrando de um evento, em que um sujeito o
levou a um apartamento com duas mulheres e uma delas queria conhecer
John. Ela estava vestida em plástico. John logo pensou em sexo
pervertido com sacos de plástico. Ele cantou em um forte sotaque de
liverpool. O estilo de violão foi o mesmo de Pinball Wizard.
John Lennon cantou, tocou violão de 12 cordas e bateu palmas. Paul
fez backing vocal, tocou baixo, piano acústico e piano elétrico.
George Harrison tocou guitarra solo e fez backing vocals. Ringo tocou
bateria, pandeiro, maracas e sino.
Foi regravada por Booker T, and The Mgs, entre outros artistas.
A letra:
Well, you should see Polythene Pam She's so good-looking but she
looks like a man Well, you should see her in drag dressed in her
polythene bag Yes, you should see Polythene Pam Yeah, yeah,
yeah
Get a dose of her in
jackboots and kilt She's killer-diller when she's dressed to the
hilt She's the kind of a girl that makes the "News of the
World" Yes, you could say she was attractively built Yeah,
yeah, yeah
Escrita por Speedy Keen, foi lançada em maio de 1969, em um compacto
que tinha Wilhelmina como Lado B. Foi número 1 no Reino Unido por 3
semanas.
Pete Townshend foi quem deu corda pra criação da banda. O negócio
era tocar as músicas compostas pelo baterista e cantor Speedy Keen.
Townshend chamou seu amigo e pianista Andy Thunderclap Newman e um
garoto de 15 anos que tocava guitarra chamado Jimmy McCulloch, que
depois iria tocar com Paul McCartney nos Wings de 1974 a 1977 e que
morreria de overdose de cocaina em 1979, aos 26 anos. Keen cantava e
tocava bateria.
Townshend produziu o compacto, fez arranjos e tocou baixo. Além do
Reino Unido, foi número 13 na Alemanha, número 9 na Holanda e
número 37 nos Estados Unidos.
Foi regravada pelo Eurythmics, Tom Petty and The Heartbreakers, entre
outros artistas.
A letra:
Call out the instigators Because there's something in the
air We've got to get together sooner or later Because the
revolution's here, and you know it's right And you know that it's
right
We have got to get it
together We have got to get it together now
Lock up the streets and
houses Because there's something in the air We've got to get
together sooner or later Because the revolution's here, and you
know it's right And you know that it's right
We have got to get it
together We have got to get it together now
Hand out the arms and
ammo We're going to blast our way through here We've got to get
together sooner or later Because the revolution's here, and you
know it's right And you know that it's right
We have got to get it
together We have got to get it together now
Escrita por Ian Anderson, foi gravada em 22 de abril de 1969 e fez
parte do segundo album do Jethro Tull chamado Stand Up e lançado em
25 de julho de 1969.
A letra:
Bright city woman Walking down Leicester Square everyday. Gonna
get a piece of my mind. You think you're not a piece of my
kind. Ev'rywhere the people looking. Why don't you get up and
sing?
Bright city woman Where
did you learn all the things you say? You listen to the newsmen on
TV. You may fool yourself but you don't fool me. I'll see you
in another place, another time. You may be someone's, but you
won't be mine.
Foi gravada entre 1 e 5 de agosto de 1969 nos estudios
da EMI em Londres e lançada no disco Abbey Road em 26 de setembro
de 1969.
Foi cantada por John, Paul e George, três vezes cada,
pra ficar com 9 vozes somadas.
A introdução feita num harpsichord foi tocada por
George Martin.
Foi escrita baseada na Moonlight Sonata de Beethoven,
com os acordes tocados de trás pra frente.
John tocou guitarra e fez as três vozes com tom médio.
Paul tocou baixo e fez as três vozes em tom alto. George Harrison
tocou sintetizador Moog e fez as três vozes em tom baixo. George
Martin tocou um harpsichord elétrico Baldwin.
A letra:
Because
the world is round it turns me on Because the world is round, ah
Because
the wind is high it blows my mind Because the wind is high, ah
Love is
old, love is new Love is all, love is you
Because
the sky is blue, it makes me cry Because the sky is blue, ah