Escrita por
Paul McCartney e creditada à dupla Lennon/McCartney, foi gravada em
3 e 6 de fevereiro de 1968 e lançada em 15 de março de 1968, no
compacto que trazia The Inner Light como Lado B. Foi gravada antes
dos Beatles irem pra Índia. Era uma volta ao básico, após o
período psicodélico da banda. Chegou ao número 1 no Reino Unido e
número 4 nos Estados Unidos. Foi o último lançamento da banda com
a Parlophone e Capitol, depois disso, só com o sele próprio, Appel
Records.
Paul disse
que se inspirou em Fats Domino pra fazer Lady Madonna. A letra fala
de uma mulher solteira, que tem um problema novo a cada dia da
semana. O nome veio de uma edição da National Geographic, com uma
mulher amamentando, com o título Mountain Madonna.
Paul cantou,
tocou piano, baixo e bateu palmas. John fez backing vocal, tocou
guitarra solo e bateu palmas. George Harrison fez backing vocals,
tocou guitarra solo e bateu palmas. Ringo tocou bateria, bateria com
vassoura e bateu palmas. O sax tenor foi feito por Ronnie Scott e
Bill Povey. O sax baritono foi feito por Harry Klein e Bill Jackman.
Foi
regravada por Fats Domino, Barry Gibb, Richie Havens, Buck Owens,
Elvis Presley, Caetano Veloso, entre outros.
A letra:
Lady Madonna,
children at your feet Wonder how you manage to make ends meet Who
finds the money when you pay the rent Did you think that money was
Heaven sent? Friday night arrives without a suitcase Sunday
morning creeping like a nun Monday's child has learned to tie his
bootlace See how they run
Lady Madonna, baby at your
breast Wonders how you manage to feed the rest?
See how
they run
Lady Madonna lying on the bed Listen to the music
playing in your head
Tuesday afternoon is never
ending Wednesday morning papers didn't come Thursday night your
stockings needed mending See how they run
Lady Madonna,
children at your feet Wonder how you manage to make ends meet
Foi gravada em 1 de fevereiro de 1968, no Columbia
Studio A, em New York City e lançada em 3 de abril de 1968 no disco
Bookends.
Fala sobre um casal indo conhecer os Estados Unidos
pedindo carona. Foi inspirada nuam viagem que Paul Simon fez com sua
namorada Kathy Chitty em 1964.
Foi regravada entre outros pelo Yes, David Bowie, America, First Aid
Kit, Sting e U2.
A letra:
Let us be lovers,
we'll marry our fortunes together I've got some real estate here
in my bag So we bought a pack of cigarettes and Mrs. Wagner's
pies And we walked off to look for America
Cathy, I said as
we boarded a Greyhound in Pittsburgh Michigan seems like a dream
to me now It took me four days to hitchhike from Saginaw I've
gone to look for America
Laughing on the bus,
playing games with the faces She said the man in the gabardine
suit was a spy I said, be careful, his bow tie is really a camera
Toss me a
cigarette, I think there's one in my raincoat We smoked the last
one an hour ago So I looked at the scenery She read her
magazine And the moon rose over an open field
Cathy, I'm lost, I
said though I knew she was sleeping And I'm empty and aching and I
don't know why Counting the cars on the New Jersey
Turnpike They've all come to look for America All come to look
for America All come to look for America
Escrita por
Mick Jagger e Keith Richards, foi gravada em 20 de abril de 1968 e
lançada em 24 de maio de 1968, num compacto que tinha Child of the
moon como Lado B. É conhecida como a volta da banda às suas raízes
de blues. Foi regravada por muita gente, como Aretha Franklin, Tina
Turner, Peter Frampton, Billy Joel, Johnny Winter, Leon Russell, The
Beach Boys, Motorhead, Guns and Roses, entre outros. É a música
mais tocada da banda, tendo sido tocada mais de 1100 vezes em shows.
Mick e Keith
estavam na casa de Keith e o jardineiro era Jack Dyer, que passou por
uma janela, acordando os dois. Mick perguntou que barulho era aquele,
Keith respondeu, é Jack, Jumping jack... e a letra evoluiu dai...
Mick Jagger
cantou, fez backing vocals e tocou maracas. Keith tocou guitarra,
baixo, e fez backing vocals. Brian Jones tocou guitarra e mellotron.
Bill Wyman tocou orgao Hammond. Charlie Watts tocou bateria. Ian
Stewart tocou piano e Jimmy Miller fez backing vocals.
Chegou ao
número 1 no Reino Unido e número 3 nos Estados Unidos. Q Magazine
colocou-a como número 2 das 100 maiores canções de guitarra de
todos os tempos. É a número 124 da lista das 500 maiores canções
de todos os tempos da revista Rolling Stone.
A letra:
I was born in a
crossfire hurricane And I howled at my ma in the driving rain
But
it's all right now, in fact it's a gas But it's all right I'm
Jumpin' Jack Flash, it's a gas, gas, gas
I was raised by a
toothless, bearded hag I was schooled with a strap right across my
back
But it's all right now, in fact it's a gas But it's
all right I'm Jumpin' Jack Flash, it's a gas, gas, gas
I
was drowned, I was washed up and left for dead I fell down, to my
feet and I saw they bled Yeah, and I frowned at the crumbs of a
crust of bread, yeah yeah Yeah, I was crowned with a spike right
through my head
But it's all right now, in fact it's a gas But
it's all right I'm Jumpin' Jack Flash, it's a gas, gas,
gas
Jumpin' Jack Flash, it's a gas Jumpin' Jack Flash, it's
a gas Jumpin' Jack Flash, it's a gas Jumpin' Jack Flash, it's a
gas Jumpin' Jack Flash, it's a gas Jumpin' Jack Flash, it's a
gas
Escrita por
John Lennon mas creditada à dupla Lennon/McCartney, foi gravada
entre 9 e 13 de julho de 1968 e lançada em 26 de agosto de 1968,
como Lado B do compacto que tinha Hey Jude como Lado A. Foram
gravadas três versões. Revolution 1 foi colocada no disco Album
Branco, é mais lenta. Revolution 9 é uma droga, invenção de sons
e barulhos, influencia de Yoko Ono. E a versão mais rock, que é a
lançada no compacto.
John foi
inspirado pelos protestos políticos do começo de 1968. Ele
expressou dúvida acerca de certas táticas. Os esquerdistas viram a
música como uma traição. A questão basicamente era sobre a guerra
do Vietnã. Em 17 de março, protestantes brigaram com a polícia em
frente a embaixada americana em Londres. Mas não somente isso. Em
março, na Polonia, marcharam contra o governo comunista e em maio de
1968 também houve protestos na França.
Os Beatles
não expressavam seus pontos de visto políticos. Até então a maior
expressão nesse sentido tinha sido em Taxman, reclamando dos
impostos altos cobrados no Reino Unido. John então decidiu com
Revolution, meter o dedo na ferida.
Ele disse em
Revolution que poderia ajudar, mas queria ver o plano antes.
Revolution chegou ao número 12 dos charts americanos, e número 1 na
Australia e Nova Zelandia.
John cantou,
tocou guitarra solo, gritou e bateu palmas. Paul tocou baixo
elétrico, orgão Hammond e bateu palmas. George Harrison tocou
guitarra solo e bateu palmas. Ringo tocou bateria e bateu palmas.
Nicky Hopkins tocou piano elétrico.
A letra:
You say you want a
revolution Well, you know We all want to change the world You
tell me that it's evolution Well, you know We all want to
change the world
But when you talk about destruction Don't
you know that you can count me out
Don't you know it's gonna
be alright Alright, alright
You say you got a real
solution Well, you know We'd all love to see the plan You
ask me for a contribution Well, you know We're all doing what
we can
But if you want money for people with minds that
hate All I can tell you is brother you have to wait
Don't
you know it's gonna be alright Alright, alright, al...
You
say you'll change the constitution Well, you know We all want
to change your head You tell me it's the institution Well, you
know You'd better free your mind instead
But if you go
carrying pictures of Chairman Mao You ain't going to make it with
anyone anyhow
Don't you know know it's gonna be
alright Alright, alright
Escrita
por Mars Bonfire, foi gravada no outono de 1967 e lançada em 29 de
janeiro de 1968, no disco de estréia da banda chamado apenas de
Steppenwolf. Depois sairia em compacto, em junho de 1968, com
Everybody's next one como Lado B. Ficou famosa no clássico filme cul
Easy rider. Algumas pessoas a considera a primeira canção de Heavy
Metal da história. Chegou ao número 2 do Billboard Hot100. A
revista Rolling Stone colocou-a como número 129 da sua lista chamada
500 greatest songs of all time. VH1 disse que a canção seria o
número 53 da lista das melhores canções de todos os tempos. Entrou
no Rock and Roll Hall of Fame em 2018. Foi regravada por Etta James,
Link Wray, Slade, The Cult, INXS, Ozzy Osbourne, Bruce Springsteen,
Satus Quo e Wilson Pickett, entre outros artistas.
Get
your motor runnin' Head out on the highway Looking for
adventure In whatever comes our way
Yeah,
darlin' Gonna make it happen Take the world in a love
embrace Fire all of your guns at once And explode into space
I
like smoke and lightnin' Heavy metal thunder Racing with the
wind And the feeling that I'm under
Yeah,
darlin' Gonna make it happen Take the world in a love
embrace Fire all of your guns at once And explode into space
And
like a true nature's child We were born Born to be wild We
can climb so high I never wanna die Born to be wild Born to
be wild
Get
your motor runnin' Head out on the highway Looking for
adventure In whatever comes our way
Yeah,
darlin' Gonna make it happen Take the world in a love embrace Fire
all of your guns at once And explode into space
Like
a true nature's child We were born Born to be wild We can
climb so high I never wanna die Born to be wild Born to be
wild
I
never wanna die Born to be wild Born to be wild
A versão do
Steppenwolf:
A versão de
Bryan Adams com Bon Jovi em 1988, em Vancouver:
Escrita por
Robbie Robertson, foi gravada em janeiro de 1968 em New York City e
lançada em agosto de 1968 num compacto que tinha I shall be released
como Lado B. A canção fala de visita de um sujeito à uma cidade
chamada Nazareth. É o número 41 da lista das 500 maiores canções
de todos os tempos, da revista Rolling Stone. É uma das 500 canções
que deram forma ao rock an roll, do Rock and Roll Hall of Fame.
Canção
super importante pra banda e pros Estados Unidos, não teve boa
carreira nos charts, chegando apenas ao número 63 nos Estados
Unidos, 35 no Canadá e 21 no Reino Unido. Foi regravada logo em
seguida por Aretha Franklin, Jackue DeShannon e uma de uma junção
de Diana Ross and The Supremes com os Temptations.
Nazareth da
música é na realidade baseada em Nazareth, Pennsylvania. A canção
descreve o visitante encontrando as pessoas da cidade. A Young Anna
Lee do terceiro verso é uma amiga de Levon Helm Anna Lee Amsden e
Carmem era da cidade natal de Levon, no Arkansas. Crazy Chester era
um sujeito também de lá, que só andava com uma arma.
Levon Helm
cantou, fez backing vocals e tocou bateria. Rick Danko cantou o
quarto verso, fez backing vocal e tocou baixo. Richard Manuel tocou
orgao e fez backing vocals. Garth Hudson tocou piano e Robie
Robertson tocou violão. Eles tocaram The Weight no Festival de
Woodstock.
Além dos já
citados, The Weight foi regravada por Waylon Jennings, Joe Cocker,
Grateful Dead, The Black Crowes, John Denver, Al Kooper com Mike
Bloomfield, Dionne Warwick, Bob Weir, The Allman Brothers Band, entre
tantos outros.
A letra:
I pulled into
Nazareth, was feelin' about half past dead I just need some place
where I can lay my head "Hey, mister, can you tell me where a
man might find a bed?" He just grinned and shook my hand,
"no" was all he said
Take a load off, Annie Take
a load for free Take a load off, Annie And (and, and) you put
the load right on me (You put the load right on me)
I
picked up my bag, I went lookin' for a place to hide When I saw
Carmen and the Devil walkin' side by side I said, "Hey,
Carmen, come on let's go downtown." She said, "I gotta
go but my friend can stick around."
Take a load off,
Annie Take a load for free Take a load off, Annie And (and,
and) you put the load right on me (You put the load right on
me)
Go down, Miss Moses, there's nothin' you can say It's
just old Luke and Luke's waitin' on the Judgment Day "Well,
Luke, my friend, what about young Anna Lee?" He said, "Do
me a favor, son, won't you stay and keep Anna Lee company?"
Take
a load off, Annie Take a load for free Take a load off,
Annie And (and, and) you put the load right on me (You put the
load right on me)
Crazy Chester followed me and he caught me
in the fog He said, "I will fix your rack if you take Jack,
my dog." I said, "Wait a minute, Chester, you know I'm a
peaceful man." He said, "That's OK, boy, won't you feed
him when you can?"
Yeah, take a load off, Annie Take a
load for free Take a load off, Annie And (and, and) you put the
load right on me (You put the load right on me)
Catch a
cannon ball now to take me down the line My bag is sinkin' low and
I do believe it's time To get back to Miss Annie, you know she's
the only one Who sent me here with her regards for everyone
Take
a load off, Annie Take a load for free Take a load off,
Annie And (and, and) you put the load right on me (You put the
load right on me)
A versão da
Band no DVD Last Waltz:
A versão
Aretha Franklin com Duane Allman na Guitarra:
Escrita por
Paul McCartney mas creditada à dupla Lennon and McCartney, foi
gravada em 31 de julho e primeiro de agosto de 1968, no Trident
Studios, em Londres e lançada no compacto que tinha Revolution como
Lado B.
A canção
se chamava Hey Jules e é uma canção feita pra consolar Julian
Lennon, pois os pais dele estavam se separando. Foi o primeiro
compacto dos Beatles no selo deles, o Apple Records. Tem mais de sete
minutos e foi na época a canção de maior duração a chegar no
primeiro lugar dos charts britânicos na época. Ficou nove semanas
no primeiro lugar nos Estados Unidos, o maior tempo pra qualquer
canção dos Beatles. Vendeu mais de oito milhões de cópias.
Em maio de
1968, John Lennon e Cynthia Lennon se separaram, após o romance de
John com Yoko. Em junho, Paul foi na casa de Cynthia para visitá-la
e também para ver Julian, afinal ela era amiga e andava com os
Beatles desde 1963. Paul disse que não gostou da idéia dela se
tornar persona non grata entre eles, de repente.
Cynthia
gostou da visita dele e da preocupação e quando Paul saiu de lá,
compôs Hey Jude no carro. Paul disse que a idéia era dizer Hey
Julian, pegue uma canção triste e torne-a melhor, lide com essa
situação, porque Paul disse que sempre sentia pena das crianças
durante um divórcio.
Quando
mostrou a canção ao grupo, Paul prometeu mudar a frase: “O
movimento que você precisa está no seus ombros”, dizendo que era
uma frase idiota. John disse logo: “Não, você não mudar. É a
melhor frase da canção”. Então Paul deixou. E disse que durante
todos esses anos, quando canta Hey Jude, quando chega nessa frase,
ele se lembra de John e se emociona.
John viu a
canção com outros olhos. Ele dizia que a canção tinha sido feita
pra ele, onde Paul abençoava a união dele com Yoko, mas que sentia
também a perda de um parceiro e compositor.
A canção
foi gravada num ambiente de muita discórdia, devido a presença de
Yoko no estúdio. Pela primeira vez, não estavam felizes em gravar.
Ensaiaram em Abbey Road, mas gravaram no Trident porque eles tinham
uma máquina de 8 tracks e Abbey Road só tinha uma de 4. Nessa
época, George estava ficando de fora das músicas de Paul, mas
continuava contribuindo nas de John.
Num ensaio,
Paul e George tiveram uma discussão forte a respeito do solo de
guitarra de Hey Jude. George queria tocar a linha de guitarra em
resposta a cada linha vocal e não era isso que Paul queria e ele
vetou.
Paul cantou
e tocou piano, John tocou violão, George guitarra solo e Ringo
bateria. A gravação tem 50 segundos sem bateria. O que aconteceu
foi que Paul não percebeu que Ringo tinha ido ao banheiro. Quando
Ringo percebeu, voltou sem fazer barulho e entrou na música. Paul
disse que o timing foi perfeito e deixou assim mesmo. Todos bateram
palmas na gravação.
No dia
seguinte, Paul adicionou o baixo e backing vocal, John o backing
vocal, George o backing vocal e Ringo o pandeiro. E adicionaram a
orquestra, com parte composta por George Martin. Houve uma briga pois
John queria Revolution como Lado A, mas os outros três votaram por
Hey Jude. Hey Jude foi o décimo sexto número 1 dos Beatles nos
Estados Unidos e a canção número 1 de 1968. É a número 8 das
maiores canções de todos os tempos da revista Rolling Stone.
Hey Jude foi
regravada por Elvis Presley. Foi também regravada por Wilson
Pickett, com guitarra de Duane Allman. Eric Clapton diz que essa
guitarra de Allman na gravação de Pickett de Hey Jude é a melhor
guitarra de rock tocando numa gravação de R&B de todos os
tempos. Dizem que essa guitarra de Allman nessa música criou o
Southern Rock.
Paul tocou-a
na abertura dos Jogos Olimpicos de Londres, em 4 de agosto de 2012.
A letra:
Hey, Jude,
don't make it bad Take a sad song and make it better Remember
to let her into your heart Then you can start to make it
better
Hey, Jude, don't be afraid You were made to go out
and get her The minute you let her under your skin Then you
begin to make it better
And anytime you feel the pain, Hey,
Jude, refrain Don't carry the world upon your shoulders For
well you know that it's a fool Who plays it cool By making his
world a little colder
Nah, nah nah, nah nah, nah nah, nah
nah
Hey, Jude, don't let me down You have found her, now go
and get her Remember to let her into your heart Then you can
start to make it better
So let it out and let it in, Hey,
Jude, begin You're waiting for someone to perform with And
don't you know that it's just you, Hey, Jude, you'll do The
movement you need is on your shoulder
Nah, nah nah, nah nah,
nah nah, nah nah yeah
Hey, Jude, don't make it bad Take a
sad song and make it better Remember to let her under your
skin Then you'll begin to make it better, better, better, better,
better... oh!
Nah, nah nah, nah nah, nah, nah, nah nah, Hey,
Jude Nah, nah nah, nah nah, nah, nah, nah nah, Hey, Jude Nah,
nah nah, nah nah, nah, nah, nah nah, Hey, Jude (Jude) Nah, nah
nah, nah nah, nah, nah, nah nah, Hey, Jude (yeah, yeah, yeah) Nah,
nah nah, nah nah, nah, nah, nah nah, Hey, Jude Nah, nah nah,
nah nah, nah, nah, nah nah, Hey, Jude (don't make it bad,
Jude) Nah, nah nah, nah nah, nah, nah, nah nah, Hey, Jude (take
a sad song and make it better) Nah, nah nah, nah nah, nah, nah,
nah nah, Hey, Jude (oh, Jude) Nah, nah nah, nah nah, nah, nah,
nah nah, Hey, Jude (Jude, hey, Jude, whoa) Nah, nah nah, nah
nah, nah, nah, nah nah, Hey, Jude Nah, nah nah, nah nah, nah,
nah, nah nah, Hey, Jude (ooh) Nah, nah nah, nah nah, nah, nah,
nah nah, Hey, Jude Nah, nah nah, nah nah, nah, nah, nah
nah, Hey, Jude Nah, nah nah, nah nah, nah, nah, nah nah, Hey,
Jude Nah, nah nah, nah nah, nah, nah, nah nah, Hey, Jude Nah,
nah nah, nah nah, nah, nah, nah nah, Hey, Jude [fade out]
Escrita por
Paul Simon, foi gravada em 2 de fevereiro de 1968, nos estúdios da
Columbia, em New York City e lançada em 5 de abril de 1968, no
compacto que tinha Old Friends/Book ends como Lado B.
Chegou ao
nímero 1 dos charts americanos e também número de vários outros
países como Reino Unido, Irlanda e Espanha. Em 1969, foi a primeira
canção de rock a ganhar um Grammy como gravação do ano. Foi
regravada por inúmeros artistas, de Bon Jovi e Frank Sinatra.
Joe Dimaggio
encontrou com Simon em um restaurante e perguntou a ele porque ele
perguntou pra onde ele tinha ido, se ele não tinha sumido. Simon
explicou que falou no sentido dele ser um herói americano e os
heróis americanos estarem em falta no mercado. DiMaggio aceitou a
explicação e agradeceu a Simon. Simon tocou Mrs. Robinson no
estádio dos Yankess em homenagem a DiMaggio quando ele morreu.
Paul Simon
tocou violão e cantou, Garfunkel cantou, Hal Blaine tocou bateria e
congas e Larry Knechtel tocou baixo.
A letra:
And here's to
you, Mrs. Robinson Jesus loves you more than you will know, wo wo
wo God bless you please, Mrs. Robinson Heaven holds a place for
those who pray, hey hey hey Hey hey hey
We'd like to know a
little bit about you for our files We'd like to help you learn to
help yourself Look around you, all you see are sympathetic
eyes Stroll around the grounds until you feel at home
And
here's to you, Mrs. Robinson Jesus loves you more than you will
know, wo wo wo God bless you please, Mrs. Robinson Heaven holds
a place for those who pray, hey hey hey Hey hey hey
Hide it
in a hiding place where no one ever goes Put it in your pantry
with your cupcakes It's a little secret, just the Robinsons'
affair Most of all, you've got to hide it from the kids
Coo
coo ca-choo, Mrs. Robinson Jesus loves you more than you will
know, wo wo wo God bless you please, Mrs. Robinson Heaven holds
a place for those who pray, hey hey hey Hey hey hey
Sitting
on a sofa on a Sunday afternoon Going to the candidates'
debate Laugh about it, shout about it When you've got to
choose Every way you look at it you lose
Where have you
gone, Joe DiMaggio? A nation turns its lonely eyes to you, wo wo
wo What's that you say, Mrs. Robinson 'Joltin Joe' has left and
gone away, hey hey hey Hey hey hey
Escrita por
Mick Jagger e Keith Richards, foi gravada entre 4 e 10 de junho de
1968 e lançada em 6 de dezembro de 1968 no disco Beggars Banquet. Na
música, é o diabo em pessoa quem conta sua história. Em primeira
pessoa, contando seu ponto de vista, contando as atrocidades da
história da humanidade.
Trata-se de
um samba rock. Um arranjo de rock e um ritmo de samba. É a música
de número 32 da lista das 500 maiores canções de todos os tempos
da revista Rolling Stone. A influencia foi de Baudelaire e de
Bulgakov, no livro The Master and Margarita. Esse livro só chegou na
Inglaterra traduzido em 1967 e foi dado a Jagger por Marianne
Faithfull.
A letra fala
do julgamento de Jesus, dizendo que ele ficou certo que Piltes lavou
as mãos para selar o destino de jesus. Fala das guerras de religião
na Euroa, dizendo que os reis e rainha lutaram por 40 anos por
deuses que eles criaram. Fala da violência da revolução russa e o
massacre da família Romanov. Fala da segunda guerra mundial, sobre a
morte dos Kennedys.
Nicky
Hopkins tocou piano, Rocky Dijon tocou congas, Bill Wyman tocou
maracas, Marianne Faithfull, Anita Pallenberg, Brian Jones, Charlie
Watts, Keith Richard e Bill Wyman e o produtor Jimmy Miller fizeram
os backing vocals. Keith Richards tocou baixo e guitarra solo na
gravação. Mick Jagger cantou. Charlie Watts tambem tocou sino de
vaca.
Foi
regravada pelos Guns and Roses em 1994. Foi usada essa versão no
filme entrevista com o vampiro. Slash diz que essa música é o som
da banda se separando. O outro guitarista da banda Gilby Clarke disse
que não foi chamado pra gravação da música e isso mostrou a ele
que estava for a da jogada.
Foi
regravada pelo Motörhead, entre outros artistas.
A letra:
Please allow me
to introduce myself I'm a man of wealth and taste I've been
around for a long, long year Stole many a man's soul and
faith
And I was 'round when Jesus Christ Had his moment of
doubt and pain Made damn sure that Pilate Washed his hands and
sealed his fate
Pleased to meet you Hope you guess my
name But what's puzzling you Is the nature of my game
I
stuck around St. Petersburg When I saw it was a time for a
change Killed the Tsar and his ministers Anastasia screamed in
vain
I rode a tank Held a general's rank When the
blitzkrieg raged And the bodies stank
Pleased to meet
you Hope you guess my name, oh yeah Ah, what's puzzling you Is
the nature of my game, oh yeah
I watched with glee While
your kings and queens Fought for ten decades For the gods they
made
I shouted out, "Who killed the Kennedys?" When
after all It was you and me
Let me please introduce
myself I'm a man of wealth and taste And I laid traps for
troubadours Who get killed before they reached Bombay
Pleased
to meet you Hope you guessed my name, oh yeah But what's
puzzling you Is the nature of my game, oh yeah, get down,
baby
Pleased to meet you Hope you guessed my name, oh
yeah But what's confusing you Is just the nature of my
game
Just as every cop is a criminal And all the sinners
saints As heads is tails Just call me Lucifer
Cause I'm
in need of some restraint So if you meet me Have some
courtesy Have some sympathy, and some taste
Use all your
well-learned politesse Or I'll lay your soul to waste, um
yeah Pleased to meet you Hope you guessed my name, um yeah
But
what's puzzling you Is the nature of my game, um mean it, get
down Woo, who Oh yeah, get on down
Oh yeah Oh
yeah! Tell me baby, what's my name Tell me honey, can ya guess
my name
Tell me baby, what's my name I tell you one time,
you're to blame Ooo, who Ooo, who
Ooo, who Ooo, who,
who Ooo, who, who Ooo, who, who
Ooo, who, who Oh,
yeah What's my name Tell me, baby, what's my name
Tell
me, sweetie, what's my name Ooo, who, who Ooo, who, who Ooo,
who, who
Ooo, who, who Ooo, who, who Ooo, who, who Ooo,
who, who
Escrita por
George Harrison, foi gravada em 5 e 6 de setembro de 1968, e lançada
no White Album. Foi baseada no I Ching e fez comentários sobre a
desarmonia nos Beatles nesse tempo. A guitarra solo foi tocada por
Eric Clapton.
É a canção
de número 136 das 500 maiores canções de todos os tempos da
revista Rolling Stone. Número 7 na lista das 100 maiores canções
de guitarra de todos os tempos da mesma revista e décima na lista
das cem maiores canções dos Beatles. Guitar world elegeu a melhor
música de George nos Beatles.
George
escreveu-a na casa de sua mae em Warrington. Fala do conceito
oriental que tudo é como deve ser e não coincidencia como acreditam
os ocidentais. George chamou Eric pra fazer o solo, mas Eric não
queria,alegando que ninguém nunca havia tocado nos discos dos
Beatles, mas foi convencido. George Harrison disse que a presença de
Clapton trouxe uma atmosfera melhor pra banda, todos quiseram tocar
melhor.
While my
guitar gently weeps foi uma das únicas três músicas dos Beatles
que Paul tocou um Fender Jazz Bass em vez dos seus clássicos Hofner
ou Rickenbacker.
George
Harrison tocou violão, orgao Hammond, fez backing vocals e vocais
principais. John Lennon tocou guitarra eletrica com tremolo. Paul
tocou baixo, piano e fez backing vocals. Ringo tocou bateria,
pandeiro e castanets. Eric Clapton fez guitarra solo.
Foi
regravada por Peter Frampton e Santana, entre outros artistas.
A letra:
I look at you
all, see the love there that's sleeping While my guitar gently
weeps I look at the floor and I see it needs sweeping Still my
guitar gently weeps
I don't know why nobody told you How to
unfold your love I don't know how someone controlled you They
bought and sold you
I look at the world and I notice it's
turning While my guitar gently weeps With every mistake we must
surely be learning Still my guitar gently weeps
Well...
I
don't know how you were diverted You were perverted too I don't
know how you were inverted No one alerted you
I look at you
all, see the love there that's sleeping
While my guitar
gently weeps Look at you all Still my guitar gently weeps
A versão de
Ringo Starr, George Harrison e Eric Clapton ao vivo em 1987:
A versão de
Eric Clapton, Ringo, Paul McCartey e outros no tributo à George:
Escrita por
Barry Mann e Cynthia Weil em 1965, foi gravada pelos Monkees no album
deles chmado Headquarters, o primeiro onde o grupo tocou os
instrumentos na gravação. Os vocais principais foram feitos por
Davy Jones e Peter Tork.
Foi
regravada antes pelos Will-O-Bees em 1966, mas não obteve muito
sucesso. Também foi regravada pelos Sons of Champlin na mesma época
dos Monkees.
A letra:
When the world
and I were young Just yesterday Life was such a simple game A
child could play It was easy then to tell right from wrong Easy
then to tell weak from strong When a man should stand and fight Or
just go along
But today there is no day or night Today
there is no dark or light Today there is no black or white Only
shades of gray
I remember when the answers seemed so clear We
had never lived with doubt or tasted fear It was easy then to tell
truth from lies Selling out from compromise Who to love and who
to hate The foolish from the wise
But today there is no day
or night Today there is no dark or light Today there is no
black or white Only shades of gray
[Instrumental
interlude]
It was easy then to know what was fair When
to keep and when to share How much to protect your heart And
how much to care
But today there is no day or night Today
there is no dark or light Today there is no black or white Only
shades of gray Only shades of gray
Escrita por
George Harrison, foi gravada 15 e 22 de março e 3 de abril de 1967,
nos estúdios Abbey Road, em Londres. Foi lançada em 26 de maio de
1967 no disco Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band.
Foi a
segunda composição de Harrison em estilo indiano. A primeira foi
Love you to. Foi inspirada nas seis semanas que ele passou na Índia
com Ravi Shankar, seu mentor e professor de Cítara. Foi gravada sem
nenhum outro Beatle. A instrumentação foi feita com instrumentos
indianos como Cítara, Tabla e Dilruba. Foram tocados por Harrison e
membros do Asian Music Circle.
Foi
regravada pelo Oasis, Patti Smith, Cheap Trick, entre outros.
George
começou a escrever Within you without you na casa do seu amigo, o
músico e artista K;aus Voormann, num suburbio ao norte de Londres
chamado Hampstead. A inspiração imediata veio do jantar, em que
eles discutiam o espaço metafísico que prevenia os indivíduos de
reconhecerem as forças naturais que unem o mundo. A frase inicial
veio: “We were talking about the space between us all”...
Only a
Northern Song, composição de George, foi descartada do disco e
então ele compôs essa pra substituir. Ele já não estava com
interesse em trabalhar com os Beatles. Para ele, que havia voltado da
Índia, trabalhar de novo com os Beatles era um retrocesso. John
Lennon assistiu a gravação, junto com Peter Blake e John Barham.
Stephen
Stills gosta tanto dessa canção que tem a letra gravada num
monumento no seu jardim. John Lennon também era fã da música. Foi
regravada por Oasis, Cheap Trick, Patti Smith, entre outros artistas.
A letra:
We were talking
about the space between us all And the people who hide themselves
behind a wall of illusion Never glimpse the truth, then it's far
too late, when they pass away We were talking about the love we
all could share When we find it, to try our best to hold it there
with our love With our love, we could save the world, if they only
knew
Try to realise it's all within yourself No one else
can make you change And to see you're really only very small And
life flows on within you and without you
We were talking about
the love that's gone so cold And the people who gain the world and
lose their soul They don't know, they can't see, are you one of
them?
When you've seen beyond yourself then you may find Peace
of mind is waiting there And the time will come when you see we're
all one And life flows on within you and without you
Escrita por
Donovan, foi lançada em dezembro de 1967 no compacto que tinha Oh
Gosh como Lado B. Se tornou a música de abertura do seu disco A
gift from a flower to a garden. Chegou ao número 23 nos Estados
Unidos.
A canção
cita sete tipos de cores e pigmentos: Prussian blue, scarlet,
crimson, havana lake, carmine, rose carmethene e alizarin crimson.
Foi
regravada por Sarah McLachlan e Richie Havens, entre outros artistas.
A letra:
Color in sky,
prussian blue Scarlet fleece changes hue Crimson ball sinks
from view Wear your love like heaven (Wear your love like) Wear
your love like heaven (Wear your love like) Wear your love like
heaven (Wear your love)
Lord, kiss me once more Fill me
with song Allah, kiss me once more That I may, that I may Wear
my love like heaven (Wear my love like) Wear my love like heaven
(Wear my love) La-la, la-la-la, la-la-la, la-la-la
Color
sky, havana lake Color sky, rose carmethene Alizarin
crimson Wear your love like heaven (Wear your love like) Wear
your love like heaven (Wear your love like) Wear your love like
heaven (Wear your love)
Lord, kiss me once more Fill me
with song Allah, kiss me once more That I may, that I may Wear
my love like heaven (Wear my love like) Wear my love like heaven
(Wear my love) La-la, la-la-la, la-la-la, la-la-la
Cannot
believe what I see All I have wished for will be All our race
proud and free Wear your love like heaven (Wear your love
like) Wear your love like heaven (Wear your love like) Wear
your love like heaven (Wear your love)
Lord, kiss me once
more Fill me with song Allah, kiss me once more That I may,
that I may Wear my love like heaven (Wear my love like) Wear my
love like heaven (Wear my love) Carmine Carmine
Escrita por
Dave Mason, foi lançada em agosto de 1967 pelo Traffic, em um
compacto que tinha Smiling phases como Lado B. Chegou ao número 2
nos charts britânicos e número 22 nos charts alemães.
Nenhum
membro da banda alem de Mason gostou da música. Disseram que não
representava o som do Traffic.
A letra:
I looked to the
sky Where an elephant's eye Was looking at me From a
bubblegum tree And all that I knew The hole in my shoe Was
letting in water (letting in water)
I walked through a field
That just wasn't real Where 100 tin soldiers Would shoot at
my shoulder And all that I knew The hole in my shoe Was
letting in water (letting in water)
(I climbed on the back of
a giant albatross Which flew through a crack in the cloud To a
place where happiness reigned all year round Where music played
ever so loudly)
I started to fall And suddenly woke And
the dew on the grass It stuck to my coat And all that I
knew The hole in my shoe Was letting in water (letting in
water)
Escrita por
Lou Reed, foi gravada em 25 de abril de 1966, em New York City e
lançada e 12 de março de 1967 no disco The Velvet Underground And
Nico.
O riff
sincopado de guitarra foi tirado da canção de Marvin Gaye de 1962
chamada Hitch Hike.
Foi
regravada pelo R.E.M., em 1983.
Lou Reed
cantou e tocou guitarra solo. John Cale tocou baixo e fez backing
vocals. Sterling Morrison tocou guitarra base e fez backing vocals.
Maureen Tucker tocou percussão.
A letra:
There she goes
again She's out on the streets again She's down on her knees,
my friend But you know she'll never ask you please again Now
take a look, there's no tears in her eyes She won't take it from
just any guy, what can you do You see her walkin' on down the
street Look at all your friends she's gonna meet You better hit
her There she goes again She's knocked out on her feet
again She's down on her knees, my friend But you know she'll
never ask you please again Now take a look, there's no tears in
her eyes Like a bird, you know she would fly, what can you do You
see her walkin' on down the street Look at all your friends that
she's gonna meet You better hit her Now take a look, there's no
tears in her eyes Like a bird, you know she will fly, fly, fly
away See her walking on down the street Look at all your
friends that she's gonna meet She's gonna bawl and shout She's
gonna work it She's gonna work it out, bye bye Bye bye baby All
right