quinta-feira, 14 de julho de 2022

1571 – Peter Frampton – Show me the way (1975)

 

Escrita por Peter Frampton, foi gravada entre outubro de 1974 e fevereiro de 1975 e lançada no disco Frampton, o quarto da carreira de Peter, em 3 de março de 1975. Sairia também em compacto em junho de 1975, com This crying clown como Lado B e ao vivo em 1976. Chegou ao número 6 no Billboard Hot100, número 10 no Reino Unido, número 1 na Holanda e Bélgica, número 2 no Canadá, número 8 na França, número 11 na Africa do Sul, número 25 na Australia e número 26 na Nova Zelandia.


A letra:


I wonder how you're feeling
There's ringing in my ears
And no one to relate to 'cept the sea

Who can I believe in?
I'm kneeling on the floor
There has to be a force
Who do I phone?

The stars are out and shining
But all I really wanna know

Oh, won't you show me the way, yeah
I want you to show me the way

Well, I can see no reason
You're living on your nerves
When someone drops a cup and I submerge

I'm swimming in a circle
I feel I'm going down
There has to be a fool to play this part

Someone thought of healing
And all I really wanna know

Oh, won't you show me the way, yeah
I want you to show me the way
I want you day after day

Well, I wonder if I'm dreaming
I feel so unashamed
I can't believe this is happening to me

Oh I watch you when you're sleeping
And then I want to take your love

Oh, won't you show me the way, yeah
I want you to show me the way
I want you day after day
I want you day after day


A versão de Peter Frampton:



A versão de Leave those kids alone:



A versão de Babe Magnets Music:



Nenhum comentário:

Postar um comentário

1946 – George Harrison – Love comes to everyone (1979)

  Escrita por George Harrison, foi gravada entre abril e outubro de 1978, foi lançada em 14 de fevereiro de 1978 no disco George Harris...