quinta-feira, 18 de outubro de 2018

823 – Led Zeppelin – Your time is gonna come (1969)

Escrita por John Bonham, Jimmy Page e John Paul Jones, foi gravada em 25 de setembro de 1968 e foi lançada em 12 de janeiro de 1969 no disco de estréia da banda chamado apenas de Led Zeppelin.

John Paul Jones toca orgao e baixo, Jimmy Page guitarra e violão, John Bonham bateria e Robert Plant canta.

A letra:

Lyin' cheatin' hurtin that's all you seem to do
Messin' around with every guy in town
Puttin' me down for thinkin' of someone new
Always the same playin' your game
Drive me insane trouble is gonna come to you
One of these days and it won't be long
You'll look for me but baby I'll be gone
This is all I gotta say to you woman
Your time is gonna come
Your time is gonna come
Your time is gonna come
Your time is gonna come
Made up my mind to break you this time
Won't be so fine, it's my turn to cry
Do want you want, I won't take the brunt
It's fadin' away, can't feel you anymore
Don't care what you say 'cause I'm goin' away to stay
Gonna make you pay for that great big hole in my heart
People talkin' all around
Watch out woman, no longer
Is the joke gonna be on my heart
You been bad to me woman
But it's coming back home to you
Your time is gonna come
Your time is gonna come
Your time is gonna come
Your time is gonna come
Your time is gonna come
Your time is gonna come
Your time is gonna come
Your time is gonna come
Your time is gonna come
Your time is gonna come

A versão de Led Zeppelin:


A versão dos Black Crowes com Jimmy Page:


A versão de Sandie Shaw:

terça-feira, 16 de outubro de 2018

822 – Creedence Clerwater Revival – Fortunate son (1969)

Escrita por John Fogerty, foi gravada em 1969 em Berkeley na California e lançada em setembro de 1969 num compacto que tinha Down on the corner como Lado A. Se tornou logo um hino do movimento anti-guerra. Um símbolo da contracultura se opondo ao envolvimento dos Estados Unidos na Guerra do Vietnã. E uma canção em solidariedade aos soldados que estavam lá lutando.

Chegou ao número 3 dos charts pop americanos. Ganhou disco de ouro. Pitchfork Media colocou-a como número 17 das 200 maiores canções dos anos 60. Rolling Stone Magazine colocou-a como canção número 99 das 500 maiores canções de todos os tempos. Foi adicionada à national Recording Registry pela Library of Congress nos Estados Unidos por causa da sua significancia cultural, histórica e estética.

Foi regravada por U2, Wyclef Jean, Fii Fighters, entre outros artistas.

A letra:

Some folks are born made to wave the flag
Ooh, they're red, white and blue
And when the band plays "Hail to the chief"
Ooh, they point the cannon at you, Lord
It ain't me, it ain't me, I ain't no senator's son, son
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no

Some folks are born silver spoon in hand
Lord, don't they help themselves, oh
But when the taxman comes to the door
Lord, the house looks like a rummage sale, yes
It ain't me, it ain't me, I ain't no millionaire's son, no
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no

Some folks inherit star spangled eyes
Ooh, they send you down to war, Lord
And when you ask them, "How much should we give?"
Ooh, they only answer "More! More! More!" yoh
It ain't me, it ain't me, I ain't no military son, son
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, one
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no no no
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate son, no no no

A versão do Creedence Clearwater Revival:


A versão de Bruce Springsteen, David Grohl e Zack Brown:


A versão de Pearl Jam:

domingo, 14 de outubro de 2018

821 – The Rolling Stones - Gimme shelter (1969)

Escrita por Mick Jagger e Keith Richards, foi gravada em 23 de fevereiro e 2 de novembro de 1969 e lançada em 5 de dezembro de 1969, no dia que meu pai fez 21 anos, no disco Let it bleed. Na verdade, Gimme shelter abre o disco.

Merry Clayton faz uma participação especial nos vocais, convidada por jack Nitzsche. Ela entra depois do primeiro verso e canta os próximos três versos com Mick Jagger. Vem o solo de gaita de Jagger, o solo de guitarra de Richards e ela canta: “Rape, murder, it's just a shot away”. Nicky Hopkins tocou piano, Jimmy Miller tocou percussão, Charlie Watts tocou bateria, Bill Wyman tocou baixo, Mick jagger tocou gaita e cantou backing vocals com Richards e Clayton. Keith Richards tocou guitarra solo e ritmica.

Gimme shelter é a música de número 38 na lista das 500 maiores canções de todos os tempos da revista Rolling Stone. Pitchfork Media diz que é a número 12 das 200 melhores canções dos anos 60.

Foi regravada por Merry Clayton, Patti Smith, Tom Jones, U2, entre outros artistas.

A letra:

Oh, a storm is threat'ning
My very life today
If I don't get some shelter
Oh yeah, I'm gonna fade away
War, children, it's just a shot away
It's just a shot away
War, children, it's just a shot away
It's just a shot away

Ooh, see the fire is sweepin'
Our very street today
Burns like a red coal carpet
Mad bull lost its way
War, children, it's just a shot away
It's just a shot away
War, children, it's just a shot away
It's just a shot away

Rape, murder!
It's just a shot away
It's just a shot away
Rape, murder yeah!
It's just a shot away
It's just a shot away
Rape, murder!
It's just a shot away
It's just a shot away yea
The floods is threat'ning
My very life today
Gimme, gimme shelter
Or I'm gonna fade away
War, children, it's just a shot away
It's just a shot away
It's just a shot away
It's just a shot away
It's just a shot away
I tell you love, sister, it's just a kiss away
It's just a kiss away
It's just a kiss away
It's just a kiss away
It's just a kiss away
Kiss away, kiss away

A versão original dos Stones:


A versão de Bono, Mick Jagger e Fergie:


A versão do Playing for Change:

sábado, 13 de outubro de 2018

820 – Bob Dylan – I threw it all away (1969)

Escrita por Bob Dylan, foi gravada em 13 de fevereiro de 1969 e lançada em abril de 1969 no compacto que tinha Drifter's Escape como Lado B.

Dylan fala de um amor que ele perdeu pois foi cruel e raivoso. Dylan se diz responsável pelo fim do relacionamento.

Dylan cantou e tocou guitarra, Kenneth Buttrey tocu bateria, Charlie Daniels tocou baixo e Bob Wilson tocou o órgão.


Foi regravada por Cher, pelos Beatles, Elvis Costello, Chris Cornell, entre outros artistas.

A letra:

I once held her in my arms
She said she would always stay
But I was cruel
I treated her like a fool
I threw it all away

Once I had mountains in the palm of my hand
And rivers that ran through every day
I must have been mad
I never knew what I had
Until I threw it all away

Love is all there is, it makes the world go 'round
Love and only love, it can't be denied
No matter what you think about it
You just won't be able to do without it
Take a tip from one who's tried

So if you find someone that gives you all of her love
Take it to your heart, don't let it stray
For one thing that's certain
You will surely be a-hurtin'
If you throw it all away
If you throw it all away

A versão de Madeleine Peyroux:


A versão de Ramblin' Jack Elliott:


A versão de Blue eyed son:

sexta-feira, 12 de outubro de 2018

819 – The Beatles – Something (1969)

Escrita por George Harrison, foi gravada em 2 e 5 de maio, 16 de julho e 15 de agosto de 1969 e foi lançada em 6 de outubro num compacto com duplo Lado A junto com Come together. Foi a única composição de Harrison que chegou ao número 1 no Reino Unido enquanto ele estava nos Beatles. John Lennon disse que era a melhor canção do disco Abbey Road e Paul disse que foi a melhor canção que George já fez na vida.

Além do Reino Unido, chegou ao número 1 nos Estados Unidos, Austrália, Canadá, Nova Zelandia e Alemanha Ocidental. Foi regravada por mais de 150 artistas, sendo a segunda música dos Beatles a ser mais regravada, perdendo apenas pra Yesterday.

Entre outros artistas, foi regravada por Elvis Presley, Frank Sinatra, Ray Charles, James Brown, Tony Bennett, Andy Williams, Smokey Robinson, Eric Clapton, Joe Cocker, Julio Iglesias, Sarah Vaughn e Neil Diamond. A versão que George mais gostou foi a de James Brown. É a canção de número 278 da lista das 500 maiores canções de todos os tempos da revista Rolling Stone.

Harrison começou a escrever Something durante as gravações do Album Branco, em setembro de 1968. A frase que começou a canção veio de um título de uma canção de James Taylor, Something in the way she moves. James Taylor era um artista da Apple Records, empresa dos Beatles. Something foi escrita pra Pattie Boyd, sua mulher na época.

George Harrison tocou guitarra solo, cantou e tocou guitarra rítmica. John tocou piano, Paul tocou baixo e fez backing vocal. Ringo tocou bateria e Billy Preston tocou órgão Hammond.

A letra:

Something in the way she moves
Attracts me like no other lover
Something in the way she woos me

I don't want to leave her now
You know I believe and how

Somewhere in her smile she knows
That I don't need no other lover
Something in her style that shows me

Don't want to leave her now
You know I believe and how

You're asking me will my love grow
I don't know, I don't know
You stick around now it may show
I don't know, I don't know

Something in the way she knows
And all I have to do is think of her
Something in the things she shows me

Don't want to leave her now
You know I believe and how

A versão dos Beatles:


A versão de Frank Sinatra:


A versão de Elvis Presley:

quinta-feira, 11 de outubro de 2018

818 – Neil Young – Cowgirl in the sand (1969)

Escrita por Neil Young, foi gravada em 18 de janeiro de 1969 e lançada em 14 de maio de 1969 no seu disco de estréia chamado Everybody knows this is nowhere. A letra fala de uma mulher promíscua. Foi regravada pelos Byrds, entre outros artistas.

A letra:

Hello cowgirl in the sand
Is this place
at your command
Can I stay here
for a while
Can I see your
sweet sweet smile
Old enough now
to change your name
When so many love you
is it the same?
It's the woman in you
that makes you want
to play this game.

Hello ruby in the dust
Has your band
begun to rust
After all
the sin we've had
I was hopin' that
we'd turn bad
Old enough now
to change your name
When so many love you
is it the same
It's the woman in you
that makes you want
to play this game.

Hello woman of my dreams
This is not
the way it seems
Purple words
on a grey background
To be a woman
and to be turned down
Old enough now
to change your name
When so many love you
is it the same
It's the woman in you
that makes you want
to play this game.

A versão de Neil Young com o Crazy Horse:


A versão de Neil Young acústica ao vivo no Massey Hall:


A versão dos Byrds:

segunda-feira, 8 de outubro de 2018

817 – Led Zeppelin – Good times, bad times (1969)

Escrita por Jimmy Page, Robert Plant, John Paul Jones e John Bonham, foi gravada em outubro de 1968 e lançada em 10 de março de 1969 em um compacto que tinha Communication breakdown como Lado B. Foi também a primeira canção do Lado A do primeiro disco da banda chamado apenas de Led Zeppelin. John Paul Jones disse que o riff que ele criou pra essa canção foi o mais difícil que ele criou em toda sua vida.

A letra:

In the days of my youth
I was told what it was to be a man
Now I've reached the age
I've tried to do all those things the best I can
No matter how I try
I find my way to do the same old jam
Good times, bad times
You know I had my share
When my woman left home
With a brown eyed man
Well, I still don't seem to care
Sixteen I fell in love
With a girl as sweet as could be
Only took a couple of days
Till she was rid of me
She swore that she would be all mine
And love me till the end
When I whispered in her ear
I lost another friend
Good times, bad times
You know I had my share
When my woman left home
With a brown eyed man
Well, I still don't seem to care
Good times, bad times
You know I had my share
When my woman left home
With a brown eyed man
Well, I still don't seem to care
I know what it means to be alone
I sure do wish I was at home
I don't care what the neighbors say
I'm gonna love you each and every day
You can feel the beat within my heart
Realize, sweet babe, we ain't ever gonna part

A versão do Led Zeppelin:


A versão de Godsmack:


A versão de Twice Removed:

quarta-feira, 3 de outubro de 2018

0079 – Born on the Bayou - Creedence Clearwater Revival (1969)

Escrita por John Fogerty, foi gravada no final de 1968, nos estúdios da RCA em Los Angeles, California. Foi lançada em 5 de janeiro de 1969, tanto no disco Bayou country tanto quando no compacto que tinha Proud Mary como Lado A. Chegou ao número 2 dos charts da Billboard Hot 100. Foi regravada por Little Richard, entre outros artistas. O Creedence tocou essa música no festival de Woodstock.


Ah, when I was just a little boy
Standin' to my Daddy's knee
My Papa said "Son, don't let the man get you
And do what he done to me?
'Cause he'll get you
'Cause he'll get ya now, now"


Well, I can remember the Fourth of July
Runnin' through the backwood bay
I can still hear my old hound dog barkin'
Chasin' down a hoodoo there
Chasin' down a hoodoo there


Born on the bayou
Born on the bayou
Born on the bayou
Lord, Lord


Wish I were back on the Bayou
Rollin' with some Cajun Queen
Wish that I were a fast freight train
A-just a-choogling on down to New Orleans


Born on the bayou
Born on the bayou
Born on the bayou
Do it, do it, do it, do it


Well I can remember the Fourth of July
Runnin' through the backwood bay
And I can still hear my old hound dog barkin'
Chasin' down a hoodoo there
Chasin' down a hoodoo there


Born on the bayou
Born on the bayou, Lord, Lord
Born on the bayou
Alright, do
Do it, do it, do it, do it

A versão do Creedence Clearwater Revival:


A versão dos Los Lonely Boys:


A versão dos Foo Fighters:


terça-feira, 2 de outubro de 2018

815 – The Rolling Stones – Let it bleed (1969)

Escrita por Mick Jagger e Keith Richards, foi gravada em 9 de março e 10 de junho de 1969 e lançada em 5 de dezembro de 1969, no disco de mesmo nome. Nessa data, meu pai completava 21 anos. Ian Stewart tocou piano e Bill Wyman tocou Autoharp.

Além disso, Mick Jagger cantou, Keith Richards tocou guitarra, Bill Wyman tambem tocou baixo, Charlie Watts tocou bateria e Ry Cooder tocou slide guitar.

A letra:

Well, we all need someone we can lean on
And if you want it, you can lean on me
Yeah, we all need someone we can lean on
And if you want it, you can lean on me
She said, my breasts, they will always be open
Baby, you can rest your weary head right on me
And there will always be a space in my parking lot
When you need a little coke and sympathy
Yeah we all need someone we can dream on
And if you want it baby, you can dream on me
Yeah, we all need someone we can cream on
Yeah and if you want to, you can cream on me
I was dreaming of a steel guitar engagement
When you drunk my health in scented jasmine tea
But you knifed me in my dirty filthy basement
With that jaded, faded, junky nurse oh what pleasant company, ha
Though, we all need someone we can feel on
Yeah and if you want it, you can feel on me, hey
Take my arm, take my leg
Oh baby don't you take my head
Hoo
Yeah, we all need someone we can bleed on
Yeah but if you want it, well you can bleed on me
Yeah, we all need someone we can bleed on
Yeah yeah and if you want it baby why don't ya
You can bleed on me
All over, hoo
Ah, get it on rider, hoo
Get it on rider
Get it on rider
You can bleed all over me, yeah
Get it on rider, hoo
Get it on rider, yeah
You can cream all over, you can come all over me, ah
Get it on rider ey
Let it out rider
Let it out rider
You can come all over me
Get it on rider
You can come all over me, yeah
Get it on rider

A versão dos Rolling Stones ao vivo em 2003:


A versão dos Black Crowes:


A versão de Sheryl Crow:


segunda-feira, 17 de setembro de 2018

814 – Bob Dylan – To be alone with you (1969)

Escrita por Bob Dylan, foi gravada em 13 de fevereiro de 1969 e lançada no disco Nashville Skyline, em 9 de abril de 1969.

Foi a primeira musica que Dylan gravou pro disco.

A letra:

To be alone with you
Just you and me
Now won't you tell me true
Ain't that the way it oughta be
To hold each other tight
The whole night through
Everything is always right
When I'm alone with you
To be alone with you
At the close of the day
With only you in view
While evening slips away
It only goes to show
That while life's pleasures be few
The only one I know
Is when I'm alone with you
They say that nighttime is the right time
To be with the one you love
Too many thoughts get in the way in the day
But you're always what I'm thinkin' of
I wish the night were here
Bringin' me all of your charms
When only you are near
To hold me in your arms
I'll always thank the Lord
When my working day's through
I get my sweet reward
To be alone with you

A versão de Maria Muldaur:


A versão de Voodoo:


A versão de Tennessee Warblers:

domingo, 16 de setembro de 2018

813 – The Beatles – Come together (1969)

Escrita por John Lennon mas creditada à dupla Lennon/McCartney, foi gravada em 21 a 30 de julho de 1969 e lançada em 26 de setembro de 1969, no disco Abbey Road e depois lançada como compacto que tinha Something como Lado A. Ela abre o disco Abbey Road. Chegou ao número 1 nos charts pop americanos e número 4 no Reino Unido.

A idéia era fazer uma canção pra campanha de Timothy Leary pra governador da California. Ele concorria contra Ronald Reagan mas foi preso por porte de maconha. John tocou guitarra ritmica, piano elétrico, bateu palmas e cantou o vocal principal e backing vocals, Paul tocou baixo e fez backing vocal, George Harrison tocou guitarra solo e Ringo tocou bateria e maracas.

John diz Shoot me repetidas vezes na introdução, o que seria profético muitos anos depois quando ele foi assassinado. A revista Rolling Stone colocou-a como número 202 da lista das 500 maiores canções de todos os tempos.

Foi acusada de plágio de You can't catch me de Chuck Berry e eles fizeram um acordo pra John gravar 3 músicas de Berry pra pagar a conta. Foi regravada pelo Aerosmith, Ike and Tina Turner, John Lennon, Michael Jackson, Robin William com Bobby McFerin, Joe Cocker, entre outros artistas.

A letra:

Here come old flat top
He come groovin' up slowly
He got joo joo eyeballs
He one holy rollers
He got hair down to his knee
Got to be a joker
He just do what he please
He wear no shoeshine
He got toe jam football
He got monkey finger
He shoot Coca Cola
He say I know you, you know me
One thing I can tell you is
You got to be free
Come together, right now
Over me
He bad production
He got walrus gumboot
He got Ono sideboard
He one spinal cracker
He got feet down below his knees
Hold you in his armchair
You can feel his disease
Come together, right now
Over me
Come together, right now
Over me
He roller coaster
He got early warning
He got muddy water
He one Mojo filter
He say one and one and one is three
Got to be good looking
Cause he's so hard to see
Come together right now
Over me

A versão dos Beatles:


A versão de Michael Jackson:


A versão do Aerosmith:

sexta-feira, 14 de setembro de 2018

812 – Neil Young – Cinnamon girl (1969)

Escrita por Neil Young, foi gravada em 20 de março de 1969, no Wally Heider Studios, em Hollywood, California e lançada em 14 de maio de 1969 no disco Everybody know this is nowhere, de Neil Young com o Crazy Horse. Quando lançada como compacto no ano seguinte, chegou ao número 55 nos charts pop americanos.

O vocal é um dieto com Danny Whitten cantando junto com Young. Neil Young toca a sua famosa Old Black, uma Gibson Les Paul que havia acabado de comprar.

A letra fala do autor sonhando acordado com uma garota pra amar, que ele espera entre um show e outro.

Foi regravada pelo Hole, John Entwistle, Smashing Pumpkins, Radiohead, Foo Fighters, entre outros artistas.

A letra:

I wanna live
with a cinnamon girl
I could be happy
the rest of my life
With a cinnamon girl.

A dreamer of pictures
I run in the night
You see us together,
chasing the moonlight,
My cinnamon girl.

Ten silver saxes,
a bass with a bow
The drummer relaxes
and waits between shows
For his cinnamon girl.

A dreamer of pictures
I run in the night
You see us together,
chasing the moonlight,
My cinnamon girl.

Pa sent me money now
I'm gonna make it somehow
I need another chance
You see your baby loves to dance
Yeah...yeah...yeah.

A versão de Neil Young com Crazy Horse:


A versão dos Odds:


A versão de Matthew Sweet e Susanna Hoffs:

quinta-feira, 13 de setembro de 2018

811 – Led Zeppelin – Whole lotta love (1969)

Escrita por John Bonham, John Paul Jones, Robert Plant e Jimmy Page, com créditos pra Willie Dixon sob acusação de plágio. Foi gravada em maio de 1969 e lançada em 7 de novembro de 1969 em um compacto que tinha Living, Loving Maid (She's just a woman) como Lado B.

Foi o primeiro hit do Zeppelin nos Estados Unidos, recebendo disco de ouro em 13 de abril de 1970, pois vendeu um milhão de cópias. Chegou ao número 4 nos charts pop americanos. Foi o único TOP 10 do Lez Zeppelin nos Estados Unidos.

Chegou ao número 1 na Alemanha e número 4 na Holanda. É a canção de número 75 da lista das 500 Maiores Canções de todos os tempos da revista Rolling Stone. A revista Q magazine disse que ela é a número 3 das 100 maiores canções de guitarras. Na lista de canções de guitarras da Rolling Stone, whole lotta love ficou em décimo primeiro lugar. VH1 disse que ela é a terceira maior canção de hard rock de todos os tempos. E a BBC disse que ela tem o melhor riff de guitarra de todos os tempos.

Jimmy Page apareceu com esse riff no verão de 1968.

A letra:

You need cooling
Baby I'm not fooling
I'm gonna send ya
Back to schooling
A-way down inside
A-honey you need it
I'm gonna give you my love
I'm gonna give you my love
Want to whole lotta love
Want to whole lotta love
Want to whole lotta love
Want to whole lotta love
You've been learning
Um baby I been learning
All them good times baby, baby
I've been year-yearning
A-way, way down inside
A-honey you need-ah
I'm gonna give you my love, ah
I'm gonna give you my love, ah oh
Whole lotta love
Want to whole lotta love
Want to whole lotta love
Want to whole lotta love
You've been cooling
And baby I've been drooling
All the good times, baby
I've been misusing
A-way, way down inside
I'm gonna give ya my love
I'm gonna give ya every inch of my love
I'm gonna give ya my love
Hey!
Alright! Let's go!
Whole lotta love
Want to whole lotta love
Want to whole lotta love
Want to whole lotta love
Way down inside
Woman, you need, yeah
Love
My, my, my, my
My, my, my, my
Lord
Shake for me girl
I wanna be your backdoor man
Hey, oh, hey, oh
Hey, oh, hey, oh
Ooh
Oh, oh, oh, oh
Cool, my, my baby
A-keep it cooling baby
A-keep it cooling baby
Ah-keep it cooling baby
Ah-keep it cooling baby
Ah-keep it cooling baby

A versão de Led Zeppelin:


A versão de Lenny Kravitz:


A versão de Robert Plant:

quarta-feira, 12 de setembro de 2018

810 – Creedence Clearwater Revival – Green river (1969)

Escrita por John Fogerty, foi gravada entre março e junho de 1969, no Wally Heider Studios, em San Francisco, California e lançada em julho de 1969 no compacto que tinha Commotion como Lado B.

Chegou ao número 2 dos charts pop americanos, número 19 no Reino Unido, número 8 na Alemanha, número 5 no Canadá e na Austria.

Foi regravada por Mary Wilson das Supremes e por Bill Wyman's Rhythm Kings, além de outros artistas.

A letra:

Well, take me back down where cool water flows, yeah.
Let me remember things I love,
Stoppin' at the log where catfish bite,
Walkin' along the river road at night,
Barefoot girls dancin' in the moonlight.

I can hear the bullfrog callin' me.
Wonder if my rope's still hangin' to the tree.
Love to kick my feet 'way down the shallow water.
Shoefly, dragonfly, get back t'your mother.
Pick up a flat rock, skip it across Green River.
Welllllll!

Up at Cody's camp I spent my days, oh,
With flat car riders and cross-tie walkers.
Old Cody, Junior took me over,
Said, "You're gonna find the world is smould'rin'.
And if you get lost come on home to Green River."

Welllllll!
Come on home.

A versão do Creedence Clearwater Revival:


A versão de John Fogerty:


A versão de Gee Gee Kettel com sua filha Soluna Samay:

segunda-feira, 10 de setembro de 2018

809 – The Rolling Stones – You can't always get what you want (1969)

Escrita por Mick Jagger e Keith Richards, foi gravada em 17 e 18 de novembro de 1968 e lançada em 4 de julho de 1969 no compacto que tinha Honky Tonk woman como Lado A. É o número 100 da lista das 500 maiores canções de todos os tempos da revista Rolling Stone.

Foi difícil de gravar pois Charlie Watts nao conseguiu fazer o groove e o produtor Jimmy Miller foi quem tocou a bateria. Al Kooper foi quem tocou piano e orgao. A letra fala sobre os temas em voga nos anos 60: Amos, política e drogas. A sequencia de cada verso é: otimismo, desilusão e o progmatismo do refrão.

Mick Jagger canta e toca violão. Keith Richards toca violão e guitarra e faz backing vocals. Bill Wyman toca baixo. Al Kooper toca piano e orgao. Jimmy Miller toca bateria. Rocky Dijon toca congas, maracas e pandeiro. Doris Troy faz backing vocals.

A letra:

I saw her today at the reception
A glass of wine in her hand
I knew she was gonna meet her connection
At her feet was her footloose man

You can't always get what you want
You can't always get what you want
You can't always get what you want
But if you try sometimes you might find
You get what you need

But I went down to the demonstration
To get your fair share of abuse
Singing, "We're gonna vent our frustration
If we don't we're gonna blow a fifty-amp fuse"

You can't always get what you want
You can't always get what you want
You can't always get what you want
But if you try sometimes well you just might find
You get what you need

I went down to the Chelsea drugstore
To get your prescription filled
I was standing in line with Mr. Jimmy
And man, did he look pretty ill
We decided that we would have a soda
My favorite flavor, cherry red
I sung my song to Mr. Jimmy
Yeah, and he said one word to me, and that was "dead"
I said to him

You can't always get what you want
You can't always get what you want
You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find
You get what you need
You get what you need, yeah, oh baby

I saw her today at the reception
In her glass was a bleeding man
She was practiced at the art of deception
Well I could tell by her blood-stained hands

You can't always get what you want
You can't always get what you want
You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find
You just might find
You get what you need

You can't always get what you want
You can't always get what you want
You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find
You just might find
You get what you need, oh yeah

A versão dos Rolling Stones ao vivo:


A versão do Jolly Boys:


A versão de Loveless Jam:

1952 – George Harrison – Soft touch (1979)

Escrita por George Harrison, foi gravada entre abril e outubro de 1978 e lançada no disco George Harrison, o oitavo disco dele, em 14 d...