sexta-feira, 3 de agosto de 2018

0093 – Build me up buttercup - The Foundations (1968)

Escrita por Mike D'Abo e Tony Macaulay, foi gravada em 1968 e lançada em compacto em novembro de 1968, com New Direction como Lado B. Coling Young fez os vocais principais. Chegou ao número 3 dos charts Billboard HOT100, número 2 no Reino Unido e recebeu disco de ouro por vendas acima de 1 milhão de cópias somente nos Estados Unidos. Foi também número 1 no Canadá, Austrália, número 3 na Irlanda e África do Sul e número 4 na Nova Zelandia. Colin Young fez os vocais principais, como já dito. Alan Warner tocou guitarra. Peter McBeth tocou baixo. Tim Harris tocou bateria e percussão. Tony Gome tocou os teclados. Mike Elliott tocou sax tenor. Eric Allandale tocou trombone e Mike D'Abo tocou piano.


Why do you build me up (build me up) Buttercup, baby
Just to let me down (let me down) and mess me around
And then worst of all (worst of all) you never call, baby
When you say you will (say you will) but I love you still
I need you (I need you) more than anyone, darlin'
You know that I have from the start
So build me up (build me up) Buttercup, don't break my heart

"I'll be over at ten", you told me time and again
But you're late, I wait around and then (bah-dah-dah)
I went to the door, I can't take any more
It's not you, you let me down again

(Hey, hey, hey!) Baby, baby, try to find
(Hey, hey, hey!) A little time and I'll make you happy
(Hey, hey, hey!) I'll be home
I'll be beside the phone waiting for you
Ooo-oo-ooo, ooo-oo-ooo

Why do you build me up (build me up) Buttercup, baby
Just to let me down (let me down) and mess me around
And then worst of all (worst of all) you never call, baby
When you say you will (say you will) but I love you still
I need you (I need you) more than anyone, darlin'
You know that I have from the start
So build me up (build me up) Buttercup, don't break my heart

To you I'm a toy, but I could be the boy you adore
If you'd just let me know (bah-dah-dah)
Although you're untrue, I'm attracted to you all the more
Why do I need you so

(Hey, hey, hey!) Baby, baby, try to find
(Hey, hey, hey!) A little time and I'll make you happy
(Hey, hey, hey!) I'll be home
I'll be beside the phone waiting for you
Ooo-oo-ooo, ooo-oo-ooo

Why do you build me up (build me up) Buttercup, baby
Just to let me down (let me down) and mess me around
And then worst of all (worst of all) you never call, baby
When you say you will (say you will) but I love you still
I need you (I need you) more than anyone, darlin'
You know that I have from the start
So build me up (build me up) Buttercup, don't break my heart

I-I-I need you-oo-oo more than anyone, baby
You know that I have from the start
So build me up (build me up) Buttercup, don't break my heart


A versão dos Foundations:


A versão de Us The Duo:


A versão de Clay Aiken:

quinta-feira, 2 de agosto de 2018

786 – Etta James – The same rope (1968)

Escrita por Leonard Caston Jr. e Lloyd Webster, foi gravada entre agosto e dezembro de 1967 e lançada no disco Tell Mama em fevereiro de 1968.

A letra:

Just because you are riddin high
And doing good for yourself
You want to smile and wave goodbye
And give your love to someone else
Uhun
One day just wait and see
You’re gonna be hurt just like me
You know you are wrong
But ahead on
I don’t think it will be long before she will be gone
And i'm willing to set you free
If you avoid her company
I believe that the...(same rope)
That pulls you (up up)
I said the (same rope)
That pulls you (up up)
I believe the same rope that pull you up
Sure can hang you
One day she will get tired of you
The way that you got tired of me ..ohh yeah
You will see what i'm going through
When you’re alone and in misery ..ohh yeah
I hate to say i told you so
So you better think before you go
I think you are such a full
For making such a move
Nobody else would do the things i've done for you
And i'm willing to set you free
If you take this.. this tip from me
I believe that the (same rope)
That pulls you (up up)
I said the (same rope)
That pulls you (up up)
The same rope that pull you up
Sure can hang you
You the we week may same day be strong
(oohh I will I know)
Never could do nobody wrong
I found out a long time ago
I believe the same rope (the same rope)
That pulls you (up up)
Is gonna hang you
(the same rope)

A versão de Etta James:



quarta-feira, 1 de agosto de 2018

785 – The Beatles – Everybody's got something to hide except me and my monkey (1968)

Escrita por John Lennon, mas creditada à dupla Lennon/McCartney, foi gravada em 27 de junho e 1 de julho de 1968 e lançada em 22 de novembro de 1968 no Album Branco. Tem o maior título das músicas dos Beatles. Foi escrito para Yoko Ono.

John disse que todo mundo estava paranóico com eles dois, mas eles estavam perdidamente apaixonados e nem ligavam. Tudo é limpo e aberto quando se está apaixonado, disse ele.

John cantou, tocou guitarra ritmica, percussão e bateu palmas. Paul fez backing vocals, tocou baixo, sino, percussão e bateu palmas. George Harrison fez backing vocals, tocou guitarra solo, percussão e bateu palmas e Ringo tocou bateria, percussão e bateu palmas.

Foi regravada por Fats Domino, entre outros artistas.

A letra:

Come on come on
Come on come on
Come on is such a joy
Come on is such a joy
Come on let's take it easy
Come on let's take it easy
Take it easy take it easy
Everybody's got something to hide except for me and my monkey

(Ooh) The deeper you go the higher you fly
The higher you fly the deeper you go
So come on (Come on) come on
Come on is such a joy
Come on is such a joy
Come on let's make it easy
Come on let's make it easy (Oh)
Take it easy (Yeh yeh yeh) take it easy (Hoo)
Everybody's got something to hide except for me and my monkey

Oh!

Your inside is out and your outside is in
Your outside is in and your inside is out
So come on (Ho) come on (Ho)
Come on is such a joy
Come on is such a joy
Come on let's make it easy
Come on let's make it easy
Make it easy (Hoo) make it easy (Hoo)
Everybody's got something to hide except for me and my monkey

Hey!

Come on, come on, come on, come on, come on
Come on, come on, come on...

Come on, come on, come on, come on, come on
Come on, come on, come on...

A versão dos Beatles:


A versão de Fats Domino:


A versão de Soundgarden:


terça-feira, 31 de julho de 2018

784 – Steppenwolf – The pusher (1968)

Escrita por Hoyt Axton, foi gravada no outono de 1967 e lançada em 1968 em um compacto que tinha Your wall's too high como Lado B. Ela ganhou notoriedade quando apareceu no filme Easy Rider, de 1969. A letra fala da diferença entre um vendedor de drogas leves e um vendedor de drogas pesadas.

Foi regravada pelo próprio Hoyt Axton em 1971, por Nina Simone em 1974, pelo Blind Melon em 1996, entre outros artistas.

A letra:

You know I've smoked a lot of grass
O'Lord, I've popped a lot of pills
But I mever touched nothin'
That my spirit could kill
You know, I've seen a lot of people walkin' 'round
With tombstones in their eyes
But the pusher don't care
Ah, if you live or if you die
God damn, the pusher
God damn, I say the pusher
I said God damn, God damn the pusher man
You know the dealer, the dealer is a man
With the love grass in his hand
Oh but the pusher is a monster
Good God, he's not a natural man
The dealer for a nickel
Lord, will sell you lots of sweet dreams
Ah, but the pusher ruin your body
Lord, he'll leave your, he'll leave your mind to scream
God damn, the pusher
God damn, I say the pusher
I said God damn, God damn the pusher man
Well, now if I were president of this land
You know, I'd declare total war on the pusher man
I'd cut if he stands,
And I'd shoot him if he'd run
Yes, I'd kill him with my Bible
And my razor and my gun
God damn, the pusher
God damn, the pusher
I said God damn, God damn the pusher man

A versão do Steppenwolf:


A versão de Hoyt Axton:


A versão de Nina Simone:


quinta-feira, 19 de julho de 2018

783 – The Turtles – Elenore (1968)

Escrita por Howard Kaylan, Mark Volman, Al Nichol, Jim Pons e John Barbata, foi lançada em setembro de 1968 num compacto que tinha Surfer Dan como Lado B. É uma sátira ao maior hit deles, Happy Together.

Chegou ao número 6 dos charts pop americanos e numero 7 no Reino Unido, além de numero 4 no canadá, número 8 na Austrália e número 1 na Nova Zelandia.

Foi regravada por Gianni Morandi, Dean Torrance (de Jan and Dean), entre outros artistas.

A letra:

You got a thing about you
I just can't live without you
I really want you Elenore near me
Your looks intoxicate me
Even though your folks hate me
There's no one like you Elenore really
Elenore gee I think you're swell
And you really do me well
You're my pride and joy et cetera
Elenore can I take the time
To ask you to speak your mind
Tell me that you love me better
I really think you're groovy
Let's go out to a movie
What do ya say now, Elenore can we?
They'll turn the lights way down low
Maybe we won't watch the show
I think I love you, Elenore, love me
Elenore, gee I think you're swell
And you really do me well
You're my pride and joy, et cetera
Elenore, can I take the time
To ask you to speak your mind?
Tell me that you love me better
One more time!
Elenore, gee I think you're swell, ah-hah
Elenore, gee I think you're swell, ah-hah-hah

A versão dos Turtles:


A versão de John Monnecka:


A versão de Geoffrey Hewitt:

sexta-feira, 13 de julho de 2018

782 – The Beatles – Yer blues (1968)

Escrita por John Lennon, mas creditada à dupla Lennon/McCartney, foi composta na Índia, gravada em 13 de agosto de 1968 e lançada no Album Branco em 22 de novembro de 1968.

John disse que enquanto queria encontrar Deus e estava tendo pensamentos suicídas, ele quis escrever um blues. Ele faz alusão à insegurança, falando em Mr. Jones, da música de Bob Dylan Ballad of a thin man.

John cantou, fez backing vocals e tocou guitarra solo. Paul tocou baixo e gritou. George Harrison tocou guitarra solo. Ringo tocou bateria.

A letra:

Yes, I'm lonely
Want to die
Yes, I'm lonely
Want to die
If I ain't dead already
Oh, girl, you know the reason why
In the morning
Want to die
In the evening
Want to die
If I ain't dead already
Oh, girl, you know the reason why
My mother was of the sky
My father was of the earth
But I am of the universe
And you know what it's worth
I'm lonely
Want to die
If I ain't dead already
Oh, girl, you know the reason why
The eagle picks my eye
The worm he licks my bone
I feel so suicidal
Just like Dylan's Mr. Jones
Lonely
Want to die
If I ain't dead already
Oh, girl, you know the reason why
Black cloud crossed my mind
Blue mist round my soul
Feel so suicidal
Even hate my rock and roll
Want to die
Yeah, want to die
If I ain't dead already
Oh, girl, you know the reason why

A versão de John Lennon, Eric Clapton, Keith Richards and Mitch Mitchell:


A versão de Lucky Peterson:


A versão de Jeff Healey Band:

quarta-feira, 11 de julho de 2018

781 – The Rolling Stones – No expectations (1968)

Escrita por Mick Jagger e Keith Richards, foi gravada em maio de 1968 e lançada em agosto de 1968 em um compacto que tinha Street fighting man como Lado A. O slide de violão de Brian Jones foi uma das suas maiores contribuições dele antes de deixar a banda.

Mick Jagger cantou, Brian Jones tocou violão slide, Keith Richards tocou violão, Bill Wyman tocou baixo, Charlie Watts tocou claves e Nicky Hopkins tocou piano.

A letra:

Take me to the station
And put me on a train
I've got no expectations
To pass through here again
Once I was a rich man
Now I am so poor
But never in my sweet short life
Have I felt like this before
You heart is like a diamond
You throw your pearls at swine
And as I watch you leaving me
You pack my peace of mind
Our love was like the water
That splashes on a stone
Our love is like our music
Its here, and then its gone
So take me to the airport
And put me on a plane
I got no expectations
To pass through here again

A versão dos Rolling Stones original:


A versão dos Stones ao vivo em 2003:


A versão de Grace Potter and The Nocturnals:

terça-feira, 10 de julho de 2018

780 – Pink Floyd – Set the controls for the heart of the sun (1968)

Escrita por Roger Waters, foi gravada 7 e 8 de agosto de 1967 e janeiro de 1968 e lançada em 29 de junho no Reino Unido, no disco A Saucerful of Secrets. É a única canção que tem partes gravadas pelos cinco membros da banda, uma vez que tem guitarras de Syd Barrett e de David Gilmour.

Roger se baseou num livro de poesia chinês para criar a letra.

Roger Waters cantou, tocou baixo e gongô. Richard Wright tocou orgao, vibraphone e celesta. Nick Mason tocoubateria. Syd Barrett e David Gilmour tocaram guitarra.

Foi regravada pelos Smashing Pumpkins, entre outros artistas.

A letra:

Little by little the night turns around.
Counting the leaves which tremble at dawn.
Lotuses lean on each other in yearning.
Under the eaves the swallow is resting.
Set the controls for the heart of the sun.

Over the mountain watching the watcher.
Breaking the darkness
Waking the grapevine.
One inch of love is one inch of shadow
Love is the shadow that ripens the wine.
Set the controls for the heart of the sun.
The heart of the sun, the heart of the sun.

Witness the man who raves at the wall
Making the shape of his questions to Heaven.
Whether the sun will fall in the evening
Will he remember the lesson of giving?
Set the controls for the heart of the sun.
The heart of the sun, the heart of the sun.

A versão original do Pink Floyd:


A versão de Roger Waters de 2006:


A versão de Pink Floyd live at Pompeii:

quarta-feira, 4 de julho de 2018

779 – The Beatles – The continuing story of Bungalow Bill (1968)

Escrita por John Lennon mas creditada à dupla Lennon/McCartney, foi gravada em 8 de outubro de 1968 e lançada em 22 de novembro de 1968 no Album Branco.

A canção é uma gozação com um jovem americano chamado Richard A. Cooke III, conhecido como Rik, que estava visitando a mae, Nancy Cooke de Herrera no centro onde os Beatles estavam tambem na India, com o Maharishi Mahesh Yogi.

Nancy conta que fez amizade com todos menos com John Lennon, que segundo ela, era um genio mas que corria longe dos ricos americanos, no caso ela e seu filho.

O que aconteceu foi que mãe , filho e mais outros, sairam pra caça tigres, montados em elefantes. Uma tradição local, diziam eles. No meio da caçada, um tigre avançou sobre os elefantes e Rik rápido no gatilho, abateu o tigre com um tiro. No momento, ficou orgulhoso, tirou foto e tudo. Mas depois ficou com remorso por ter matado o animal.

Quando voltaram pro centro de meditação e contaram a história, John começou a tirar onda. E fez a música zombando do rapaz, dizendo que ele havia saído de um centro de meditação, tinha matado uns tigres e voltado pra conversar com Deus.

Yoko Ono cantou uma frase, o que fez dela a unica pessoa fora do Beatles a ter cantado algo de maneira solo, em uma música dos Beatles, sem ser backing vocal.

John tocou violão, cantou, tocou orgao e Mellotron. Paul tocou baixo e fez backing vocal. George Harrison tocou violão e fez backing vocal. Ringo tocou bateria, pandeiro e fez backing vocal. Chris Thomas tocou Mellotron. Yoko Ono cantou e fez backing vocals. E Maureen Starkey fez backing vocals.

A letra:

Hey, Bungalow Bill
What did you kill
Bungalow Bill?

He went out tiger hunting with his elephant and gun
In case of accidents he always took his mom
He's the all American bullet-headed saxon mother's son.
All the children sing

Hey Bungalow Bill
What did you kill
Bungalow Bill?

Deep in the jungle where the mighty tiger lies
Bill and his elephants were taken by surprise
So Captain Marvel zapped in right between the eyes
All the children sing
Hey, Bungalow Bill
What did you kill
Bungalow Bill?
The children asked him if to kill was not a sin
Not when he looked so fierce, his mother butted in
If looks could kill it would have been us instead of him
All the children sing
Hey, Bungalow Bill
What did you kill
Bungalow Bill?

A versão de Fausto Ramos:


A versão de Youngblood:


A versão de Khalman:

quinta-feira, 21 de junho de 2018

778 – Bobby Darin – Change (1968)

Escrita por Bobby Darin, foi lançada em setembro de 1968 no seu disco Bobby Darin born Walden Robert Cassotto.

O disco é conhecido como menos importante pros fãs casuais, mas o mais importante para aqueles fãs que desejam conheceo o verdadeiro amor de Bobby pela música e pela fidelidade artistica.

Change é a primeira música do Lado B.

A letra:

Whatever you've done it's all over
Wherever you've been is so strange
Yesterday's long gone forever
Damned if what you're feelin' isn't change.

Music that used to seem hollow
Now seems to fit in your range
Today is the now and the never
Damned if what you're feelin' isn't change.

It's fun to wander along a yesterday road
trying so hard to retain
All of the wondrous and beautiful times that
never can happen again.

So get yourself up off your past, friend
There's so much to rearrange
Tomorrow sits right next to never
Damned if what your feelin' isn't change.

A versão de Bobby Darin:

quarta-feira, 20 de junho de 2018

777 – The Box Tops – Cry like a baby (1968)

Escrita por Dan Penn e Spooner Oldham, foi lançada em fevereiro de 1968 em um compacto que tinha The door you closed to me como Lado B. Chegou ao número 2 dos charts pop americanos. Só perdeu o primeiro lugar pra Honey, de Bob Goldsboro. Ganhou disco de ouro pois vendeu mais de um ilhão de cópias nos Estados Unidos.

A música tem uma cítara elétrica, tocada por Reggie Young. Oldham tocou teclado, Alex Chilton fez os vocais. Chilton tinha apenas 17 anos. Tem também um coro formado por mulheres, sopro, cordas, baixo, orgao, piano e bateria.

Foi regravada por Cher, Lulu, Kim Carnes e Kiki Dee, entre outros.

A letra:

When I think about the good love you gave me
I cry like a baby
Living without you is driving me crazy
I cry like a baby
Well, I know now, that you're not a plaything
Not a toy, or a puppet on a string
As I look back on a love so sweet
I cry like a baby
Oh, every road is a lonely street
I cry like a baby
I know now that you're not a plaything
Not a toy, or a puppet on a string
Today we passed on the street, and you just walked on by
how my heart just fell to my feet
and like a fool I began to cry
Oh when I think about the good love you gave me
I cry like a baby
Living without you is driving me crazy
I cry like a baby
I know now, that you're not a plaything
I cry like a baby, cry like a baby
Every road is a lonely street
I cry like a baby, cry like a baby
Living without you is driving me crazy
I cry like a baby, cry like a baby
I cry, I cry, I cry

A versão dos Box Tops:


A versão de Cher:


A versão de Kim Carnes:

domingo, 17 de junho de 2018

0068 – Birthday - The Beatles (1968)

Escrita pela dupla Lennon e McCartney, foi gravada em 18 de setembro de 1968 e lançada em 22 de novembro de 1968 no White Album. Abre o terceiro lado do disco duplo. A dupla fez a música na hora e gravou logo em seguida. George Martin não estava no estúdio e seu assistente Chris Thomas foi o produtor. Paul cantou, tocou baixo e piano. John fez backing vocals e tocou guitarra solo. George Harrison tocou guitarra e pandeiro. Ringo tocou pandeiro e bateu palmas. Pattie Harrison e Yoko Ono fizeram backing vocals. Mal Evans bateu palmas. Foi regravada pelo próprio Paul McCartney e também por Paul Weller, entre outros artistas.

You say it's your birthday
It's my birthday too, yeah
They say it's your birthday
We're gonna have a good time
I'm glad it's your birthday
Happy birthday to you


Yes we're going to a party party
Yes we're going to a party party
Yes we're going to a party party


I would like you to dance, birthday
Take a cha cha chance, birthday
I would like you to dance, birthday
Dance


I would like you to dance, birthday
Take a cha cha chance, birthday
I would like you to dance, birthday
Dance


You say it's your birthday
Well it's my birthday too, yeah
You say it's your birthday
We're gonna have a good time
I'm glad it's your birthday
Happy birthday to you


A versão de Paul McCartney ao vivo no Quebec:


A versão de Ted e Matt:


A versão de You are here:


sábado, 16 de junho de 2018

0033 – Astral weeks - Van Morrison (1968)

Compositor: Van Morrison
  • Foi gravada em 25 de setembro de 1968 e lançada em novembro de 1968 no disco Astral Weeks
     
  • Van Morrison cantou e tocou violão. Jay Berliner tocou violão clássico. Ricgard Davis tocou baixo. John Payne tocou flauta. Warren Smith Jr. Tocou percussão e vibrafone.

A letra:

If I ventured in the slipstream
Between the viaducts of your dream
Where immobile steel rims crack
And the ditch in the back roads stop
Could you find me?
Would you kiss-a my eyes?
To lay me down In silence easy
To be born again, to be born again

From the far side of the ocean
If I put the wheels in motion
And I stand with my arms behind me
And I'm pushin' on the door
Could you find me?
Would you kiss-a my eyes?
To lay me down In silence easy
To be born again, to be born again
There you go, standin' with the look of avarice
Talkin' to Huddie Ledbetter
Showin' pictures on the wall, whisperin' in the hall
And pointin' a finger at me, there you go, there you go
Standin' in the sun darlin'
With your arms behind you
And your eyes before, there you go
Takin' good care of your boy
Seein' that he's got clean clothes
Puttin' on his little red shoes
I see you know he's got clean clothes
A-puttin' on his little red shoes
A-pointin' a finger at me and here I am
Standing in your sad arrest
Trying to do my very best
Lookin' straight at you
Comin' through, darlin'
Yeah, yeah, yeah

If I ventured in the slipstream
Between the viaducts of your dreams
Where immobile steel rims crack
And the ditch in the back roads stop
Could you find me would you kiss-a my eyes
Lay me down in silence easy
To be born again, to be born again
To be born again, In another world
In another world, in another time
Got a home on high
Ain't nothing but a stranger in this world
I'm nothing but a stranger in this world
I got a home on high, in another land
So far away, so far away
Way up in the heaven, way up in the heaven
Way up in the heaven, way up in the heaven
In another time, in another place
In another time, in another place
Way up in the heaven, way up in the heaven
We are goin' up to heaven, we are goin' to heaven
In another time, in another place
In another time, in another place
In another face

A versão de Van Morrison:


A versão de Glen Hansard:


A versão de Sarah St. Catherine:

sexta-feira, 15 de junho de 2018

774 – Eric Burdon and The Animals – White houses (1968)

Escrita por Eric Bordon, foi lançada em novembro de 1968 em um compacto que tinha Anything como Lado B. Foi a canção que abriu o disco psicodélico deles Every One of us. Chegou ao número 67 nos charts pop americanos. E número 46 no Canadá.

Foi regravada pelo próprio Eric Burdon em 1995.

A letra:

White houses in neat little rows
Contrasting against the sky
Tumbled down black shacks over the tracks
Children so hungry they could cry
The chrome, the steel, the metal dream
Leaving the teepee to rot
The escapist young mind, left behind
Saving dimes for community pot
You better get straight
Better, better get straight
I feel you better get straight right now
Better get straight babe
They're crying out for love
All the time
But they fail to see the neighbors eyes
The TV is on, 6 o clock news
And channels in full colored lies
The company meets, the president speaks
He's young but his bones creak
Young girl dresses for the highschool dance
And the guy next door is dying for a beat
Get straight
You better, yes you better get straight babe
Did you hear what I said?
I said to you, that you, you better get straight
They put a bible in a drawer
Of the motel room
And it's crying out to be read
But it stays right there, collecting dust
No one understands what's being said
Lovers make love in country boxes
What will tomorrow bring?
They've been told that it's wrong
But they don't give a damn
Soon another life it will bring
You better get straight babe
Yeah, you better get straight baby


A versão de Eric Burdon and The Animals:

terça-feira, 12 de junho de 2018

773 – The Beatles – Good night (1968)

Escrita por John Lennon mas creditada à dupla Lennon/McCartney, foi gravada em 28 de junho de 1968 e lançada em 22 de novembro de 1968. Foi dada pra Ringo cantar. Somente ele aparece na gravação. O resto foi uma orquestra contratada.

John compôs a canção como uma canção de ninar pra seu filho de cinco anos Julian.

Foi regravada pelos Carpenters, Linda Ronstadt, Barbra Streisend, Coldplay, entre outros.

A letra:

Now it's time to say good night
Good night sleep tight
Now the sun turns out his light
Good night sleep tight
Dream sweet dreams for me
Dream sweet dreams for you.
Close your eyes and I'll close mine
Good night sleep tight
Now the moon begins to shine
Good night sleep tight
Dream sweet dreams for me
Dream sweet dreams for you.
Close your eyes and I'll close mine
Good night sleep tight
Now the sun turns out his light
Good night sleep tight
Dream sweet dreams for me
Dream sweet dreams for you.
Good night good night everybody
Evberybody everywhere
Good night.

A versão dos Carpenters:


A versão de Linda Ronstadt:


A versão de Barbra Streisend:

2047 – ABBA – The winner takes it all (1980)

Escrita por Benny Andersson e Bjorn Ulvaeus, foi gravada em 1980 e lançada em 21 de julho de 1980, no compacto que tinha Elaine como La...