Sunday, January 26, 2014

265 – The Four Seasons – Candy girl (1963)




Escrita por Larry Santos, foi lançada em junho de 1963 pelos Four Seasons, num compacto simples que tinha Marlena como Lado B. É o primeiro compacto original dos Four Seasons que não foi composto ou por Bob Gaudio ou por Bob Crewe. Dessa vez, Bob Crewe só produziu a gravação. 

Candy Girl chegou ao número 3 nos charts pop americanos e número 13 nos charts de Rhythm and Blues. A canção se refere ao tema da namorada onde o amor é muito doce. Trata-se de um canção do estilo balada doo-wop. 

A letra:

I've been a-searching all this big wide world
Now finally I found my
Candy girl, candy girl

I found me a girl (Candy girl)
She sets my heart a-whirl (Candy girl)
With huggin' (huggin') and kissin' (kissin') and lovin'
She's mine (mine) mine (mine)
Whoa-oh-oh-oh
Candy girl

We get along so well (Candy girl)
I know just why I fell (Candy girl)
She's thrillin' (thrillin') oh, chillin' (chillin') yeah, she's so divine
She's mine (mine) mine (mine)
Whoa-oh-oh-oh
Candy girl

When we're out together
Everyone knows the way we feel
We both seem to glow with a glow of love
And it's plain to see
Our love is real

I'm happy as can be (Candy girl)
She vows eternally (Candy girl)
To hold me (hold me) and love me (love me) until the end of time
She's mine (mine) mine (mine)
Whoa-oh-oh-oh
Candy girl
Candy girl
Candy girl
Candy girl
Candy girl
Candy girl
Candy girl 


A versão original dos Four Seasons:



A orquestra de Bob Crewe, toca uma versão instrumental de Candy Girl:



A versão dos Jersey Boys, espetáculo da Broadway:

No comments:

Post a Comment