terça-feira, 11 de junho de 2013

0022 – Anna (Go to him) - Arthur Alexander (1962)


Compositor: Arthur Alexander

  • Foi lançada em 17 de setembro de 1962 em um compacto que tinha I hang my head and cry como Lado B.

  • Chegou ao número 68 no Billboard Hot 100 e número 10 no Billboard R&B. 
     
  • Foi regravada pelos Beatles no seu disco de estréia Please please me, de 1963. Era uma das músicas favoritas de John Lennon,
A letra:

Anna, you come an ask me, girl
To set you free, girl
You say he loves you, more than me
Well, I will set you free
Go with him (Anna)
Go with him (Anna)

But Anna
Girl, before you go, now
I want you to know, now
I still love you so
But if he loves you more
Go with him

All of my life
I've been searchin' for a girl
To love me like I love you
Oh, now, but every girl I've ever had
Breaks my heart and leaves me sad
What am I, what am I suppose to do?

Anna, just one more thing, girl
Give back my ring to me
And darlin' you'll be free
To go with him

All of my life
I've been searchin' for a girl, now
To love me like I love you
Oh, but let me tell you, now
Every girl I've ever had
Breaks my heart and leaves me sad
What am I, what am I suppose to do?

Anna, Just one more thing, girl
You give back my ring to me
And darlin' you'll be free
To go with him (Anna)
Go with-a him, man (Anna)
Go with him
You can go with him girl
Go with him

A versão original de Arthur Alexander, de 1962, somente áudio:



Agora a versão dos Beatles, com George ma guitarra fazendo o piano da versão de Alexander, o baixo de Paul e a bateria de Ringo sao iguais. John tá com voz de gripado, o que realmente estava no dia da gravação:



Agora a gravação dos Escarabjos:



Nenhum comentário:

Postar um comentário

1940 – George Harrison – Your love is forever (1979)

  Escrita por George Harrison, foi gravada entre abril e outubro de 1978 e lançada em 14 de fevereiro de 1979 no disco George Harrison,...